معروفترین نقاشی های جهان با شهرتی باورنکردنی

به گزارش تور روسیه ارزان، معروفترین نقاشی های جهان

هر ساله میلیون ها دلار توسط کلکسیونرها و جم آوری کنندگان آثار هنری که مشتاقانه به دنبال بهترین و معروفترین نقاشی های جهان می باشند صرف می گردد. با این حال معروفترین نقاشی های جهان معمولا گرانترین آن ها نمی باشند. البته که معروفترین نقاشی های جهان به طور کلی متعلق به موزه ها بوده که به ندرت آن ها را می فروشند به همین ترتیب می توان گفت که این نقاشی ها به معنای واقعی قابل ارزش گذاری نخواهد بود. در این مطلب قصد داریم تا معروفترین نقاشی های جهان را که بیشتر آن ها در موزه ها قابل مشاهده می باشند برای شما تشریح نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

معروفترین نقاشی های جهان با شهرتی باورنکردنی

جیغ | The Scream

نقاشی فریاد یا جیغ از جمله کارهای هنرمند نروژی به نام ادوارد مونک (Edvard Munch) است که یک چهره خشمگین را در برابر آسمانی قرمز رنگ به نمایش گذاشته است. این تصویر که از معروفترین نقاشی های جهان به شمار می رود در پس زمینه خود چشم اندازی از فلات اسلو و تپه های اکبرگ (Ekeberg) در اسلو نروژ را به نمایش می گذارد. ادوارد مونک چندین نسخه از نقاشی جیغ یا فریاد را در رسانه های مختلف ایجاد کرده است. نقاشی جیغ در سال 1893 ترسیم شده و اکنون در نمایشگاه ملی نروژ قابل مشاهده می باشد. در سال 1994 این نقاشی در یک سرقت هنری ربوده شده و چند ماه بعد دوباره بازگردانده شد. در سال 2004 نیز نسخه دیگری از نقاشی جیغ از موزه مونک به سرقت رفته که نهایتا در سال 2006 بازگردانده شد.

دختری با یک گوشواره مروارید | Girl with a Pearl Earring

یکی از معروفترین نقاشی های جهان دختری با یک گوشواره مروارید بوده که توسط یوهانس ورمر (Johannes Vermeer) نقاشی شده است. این تصویر گاهی اوقات به عنوان مونا لیزای هلندی نیز خوانده می شود. درباره یوهانس ورمر بسیار کم شنیده ایم و این نقاشی مشهور او نیز از این موضوع استثنا نیست. این نقاشی تاریخی نیست و بخشی از اطلاعات آن نیز تعیین نمی باشد اما در هر صورت این یک پرتره معمولی نخواهد بود. تریسی شوالیر (Tracy Chevalier) یک رمان تاریخی که بیانگر شرایط ایجاد نقاشی است را نوشته که این رمان در سال 2003 به صورت یک فیلم تهیه گشت.

گورنیکا | Guernica

گورنیکا یکی از معروفترین نقاشی های جهان متعلق به هنرمند مشهور پابلو پیکاسو می باشد که تراژدی های جنگ و رنج را بر افراد به ویژه شهروندان بی گناه به نمایش می گذارد. هدف پیکاسو از این نقاشی این بود که توجه جهانیان را به بمباران های شهر گورنیکا توسط بمب افکن های آلمانی جلب نماید که در طول جنگ داخلی اسپانیا از نیروهای ملی ژنرال فرانکو حمایت می کردند. پیکاسو این نقاشی مشهور را در اواسط ژوئن 1937 تکمیل کرد. این نقاشی در موزه رینا سوفیا در شهر مادرید نگهداری می شود.

خلقت آدم | The Creation of Adam

سقف کلیسای سیستین (Sistine) توسط هنرمند مشهور میکلانژ در طول سال های 1508 تا 1512 نقاشی شده است. این نقاشی ها که در دوره پاپ جولیوس دوم اجرا شده یکی از معروفترین نقاشی های جهان و همچنین از جمله مشهورترین آثار هنری دوره رنسانس می باشد. سقف این کلیسا بزرگترین در نوبه خود در واتیکان می باشد. این نقاشی تصویری از صحنه پیدایش آدم می باشد. این نقاشی یکی از بی نظیرترین آثار هنری در سراسر جهان بوده و موضوع ارجاعات بسیاری می باشد.

شام آخر | The Last Supper

نقاشی شام آخر یکی از معروفترین نقاشی های جهان بوده که به صورت دیواری در قرن پانزدهم میلادی در شهر میلان و توسط هنرمند برجسته، لئوناردو داوینچی ترسیم شده است. این نقای تصویری از سالن غذاخوری در صومعه سانتا ماریا دل گرازی (Santa Maria delle Grazie) شهر میلان را نمایش می دهد. این صحنه شام آخر را نشان می دهد که در آن حضرت عیسی به دوازده یار خود اعلام می کند که یکی از آن ها به او خیانت خواهد کرد. لئوناردو داوینچی در سال 1495 کار خود را بر روی این نقاشی مشهور آغاز کرده و در سال 1498 آن را تکمیل نمود. هرچند که او به طور مداوم بر روی این تصویر کار نکرد. برخی از نویسندگان می گویند که شخصی که در سمت چپ عیسی مسیح واقع شده است همان شخص است که مورخان آن را را شناسایی کرده بودند. این نظریه محبوب بعده ها موضوع کتاب رمز داوینچی اثر دن براون (Dan Brown) شد.

شب پر ستاره | Starry Night

شب پرستاره توسط هنرمند هلندی به نام وینسنت ونگوگ (Vincent van Gogh) نقاشی شده است. اگرچه که ونگوگ در طول زندگی اش تنها یکی از نقاشی های خود را فروخت اما پس از مرگ او تازه میزان عظمت و بزرگی کارهای او تعیین گشت. شب پرستاره از جمله معروفترین نقاشی های جهان و همچنین مشهورترین کارهای ونگوگ می باشد که به یکی از تصاویر فرهنگ مدرن تبدیل شده است. این نقاشی روستای سنت رمی (Saint-Rémy) را در زیر یک آسمان درخشان و رو به شمال نشان می دهد. درخت سمت چپ تصویر به این ترکیب اضافه شده است. این نقاشی مشهور از سال 1941 در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک واقع شده است.

مونا لیزا | Mona Lisa

معروفترین نقاشی های جهان در طول دوران مونا لیزا می باشد. این نقاشی در زمان رنسانس در شهر فلورانس ایتالیا توسط لئوناردو داوینچی ترسیم شده است. این نقاشی تصویر لیزا دل ژوکوندو (Lisa del Giocondo) یکی از اعضای خانواده سلطنتی فلورانس می باشد. در سال 1911 نقاشی مونا لیزا توسط کارمند موزه لوور به نام وینچنزو پراجیا (Vincenzo Peruggia) که یک ایتالیایی وطن پرست بود به سرقت رفته و به ایتالیا بازگردانده شد. وی پس از اینکه 2 سال نقاشی را در آپارتمان خود نگه داشت در نهایت و در زمانی که قصد داشت تا آن را به مدیران گالری یوفیزی (Uffizi) در فلورانس بفروشد گرفتار شد. امروزه مجددا نقاشی بی نظیر مونا لیزا در موزه لوور پاریس قرار داشته که سالانه 6 میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1283

به "معروفترین نقاشی های جهان با شهرتی باورنکردنی" امتیاز دهید

1 کاربر به "معروفترین نقاشی های جهان با شهرتی باورنکردنی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروفترین نقاشی های جهان با شهرتی باورنکردنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید