خسروی وفا: ورزش پارالمپیک در ایران با کمیته المپیک برابری می نماید و از قوانین مساوی برخوردار است

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت که ورزش پارالمپیک در ایران توانسته با کمیته ملی المپیک برابری کند و از قوانین مساوی با این کمیته برخوردار باشد.

خسروی وفا: ورزش پارالمپیک در ایران با کمیته المپیک برابری می نماید و از قوانین مساوی برخوردار است

به گزارش خبرنگاران، محمود خسروی وفا پس از دریافت عالی ترین نشان کمیته بین المللی پارالمپیک در آلمان از اندرو پارسونز، رئیس IPC گفت: از انتخابی که رئیس و اعضای هیئت رئیسه و هیئت داوری IPC انجام دادند، تشکر می کنم. خوشحالم که در اینجا هستم. ورزش پارالمپیک در ایران به یاری دولت، مجلس و حمایت رسانه ها توانسته با کمیته ملی المپیک برابری کند و از قوانین مساوی با این کمیته برخوردار باشد.

وی ادامه داد: نمی خواهم اینجا از ورزش قهرمانی صحبت کنم. می دانید که والیبال نشسته ایران چند دهه است که قهرمان است. قوی ترین ورزشکار دنیا یعنی سیامند رحمان به عنوان یک سفیر برای ورزش پارالمپیک شناخته می گردد. زهرا نعمتی، بانوی کماندار ایرانی توانست سهمیه المپیک 2016 ریو را بگیرد و این افتخار بزرگی برای جنبش پارالمپیک بود که یک بانوی ویلچری از ایران در المپیک شرکت کرد و پرچمدار هم بود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: 40 درصد از مدال های طلای کاروان ایران در پارالمپیک 2016 ریو نصیب ورزش بانوان ایران شد. آن چیزی که در ایران مهم است، به ورزش همگانی جنبش پارالمپیک در سنین نوجوانی به خوبی رسیدگی می گردد. همچنین یک روز در تقویم ملی به عنوان پارالمپیک ثبت شده است و این روز را با حضور 50 هزار ورزشکار معلول جشن می گیریم. در این مراسم مسئولان IPC سازمان ملل حضور پیدا می نمایند و از نزدیک شاهد جشن هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 869

به "خسروی وفا: ورزش پارالمپیک در ایران با کمیته المپیک برابری می نماید و از قوانین مساوی برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسروی وفا: ورزش پارالمپیک در ایران با کمیته المپیک برابری می نماید و از قوانین مساوی برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید