دانشجویان شهید چمران تا حل شدن سامانه آنلاین از آموزش مجازی آفلاین استفاده کنند

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه از سامانه آموزش آفلاین رضایت دارند و توصیه کردیم تمام دروس مقطع کارشناسی به این صورت برگزار شود.

دانشجویان شهید چمران تا حل شدن سامانه آنلاین از آموزش مجازی آفلاین استفاده کنند

علیرضا جلیلی فر، معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در خصوص مسائل سامانه آموزش مجازی این دانشگاه گفت: به همان اندازه که دانشجویان و اساتید از سامانه آنلاین ناراضی هستند، از سامانه آفلاین رضایت دارند.

جلیلی فر اضافه نمود: به دانشجویان و اساتید توصیه می کنیم برای برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه آموزش دروس، از سامانه آفلاین استفاده کنند و کمتر از سامانه آنلاین استفاده کنند تا شاهد افزایش کیفیت آموزش باشند و با مسائل سامانه آنلاین روبرو نشوند. همچنین توصیه شده این سامانه آنلاین بیشتر برای مقاطع تحصیلات تکمیلی مورد استفاده قرار گیرد تا مقطع کارشناسی.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: در دانشگاه شهید چمران اهواز، نزدیک به 14 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و طبیعی است که سامانه آنلاین آموزش مجازی دانشگاه، جوابگوی این حجم از کاربر نباشد. به همین دلیل توصیه ما، استفاده از سامانه آفلاین است. تمام دانشگاه های بزرگ دنیا، اکنون به صورت آفلاین و با کیفیت مطلوب، در حال برگزاری کلاس های آموزشی برای دانشجویان هستند و قطعا ما نیز باید به تقویت این بخش بپردازیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد دادیم که تمام دروس مقطع کارشناسی به صورت آفلاین ارائه شوند، ابراز کرد: دانشجویان و اساتید به راحتی می توانند از سامانه آفلاین استفاده کنند و مطالب درسی را به صورت پی دی اف و پاورپوینت و فایل ورد و ضبط صدا و... ارائه دهند و نیاز به استفاده از سامانه آنلاین نداشته باشند.

هیچکدام از دروس نظری در ترم تحصیلی جاری، حذف نمی شوند

جلیلی فر با بیان اینکه برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی نیازمند همکاری اساتید و دانشجویان است، ادامه داد: یکسالی می شود که دروس فیزیک، ریاضی عمومی، زبان عمومی در دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت آفلاین ارائه می شوند و خوشبختانه اینکار بازخورد خوبی داشته است؛ بنابراین سایر دروس مقطع کارشناسی نیز می توانند به صورت آفلاین و با کیفیت مطلوب ارائه شوند و دانشجویان و اساتید درگیر مسائل سامانه آنلاین نشوند.

وی یادآور شد: در صددیم طول موج سامانه آموزش آنلاین دانشگاه را از 90 به 200 برسانیم تا محدودیت های این سامانه رفع شوند، اما باز هم تاکید می کنیم که استفاده از سامانه آفلاین برای دانشجویان و اساتید، ارجحیت دارد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز اذعان کرد: تمامی دروس نظری دانشگاه شهید چمران اهواز اکنون به صورت مجازی برگزار می شوند و بنا نداریم هیچ درسی در ترم تحصیلی جاری، حذف شود مگر اینکه در شرایط خاص. دروس عملی نیز با مساعد شدن شرایط پس از خوابیدن تب کرونا، برگزار می شوند.

خاطرنشان می شود، با شروع آموزش مجازی دانشگاه ها از 16 فروردین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برخی دانشجویان این دانشگاه با ارسال پیام به خبرنگاران، از شرایط آموزش مجازی در این دانشگاه شکایت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1249

به "دانشجویان شهید چمران تا حل شدن سامانه آنلاین از آموزش مجازی آفلاین استفاده کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان شهید چمران تا حل شدن سامانه آنلاین از آموزش مجازی آفلاین استفاده کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید