دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده اسکناس از سوی پژوهشگران دانشگاه سهند طراحی و ساخته شد

به گزارش تور روسیه ارزان، پژوهشگران تیم فناور واحد تحقیق و توسعه مستقر در مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه صنعتی سهند، در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا پیروز به طراحی و ساخت دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده اسکناس شدند.

دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده اسکناس از سوی پژوهشگران دانشگاه سهند طراحی و ساخته شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، پژوهشگران تیم فناور واحد تحقیق و توسعه EAF NEXT، مستقر در مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه صنعتی سهند، در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا (کووید - 19، پیروز به طراحی و ساخت دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده اسکناس Smart Device Of Money Disinfection) شدند.

سید سعید آل هاشمی، سرپرست این تیم و از دانشجویان مهندسی برق دانشگاه در این خصوص اضافه نمود:طبق اعلام مراجع بهداشتی پزشکی، پول یکی از خطرناکترین روش های شیوع بیماری کرونا است و بانک ها و موسسات مالی میتوانند یکی از خطرناکترین نقاط از لحاظ آلودگی ویروسی باشند.متاسفانه تا به امروز 18 تن از کادر امور بانکی کشور بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، جان باخته اند که باعث تاسف است.

آل هاشمی شرح داد: این تیم پس از شیوع بیماری کرونا در کشور مجموعه ای از فعالیت های پژوهشی را در راستای مهار و مبارزه با شیوع این بیماری شروع کرده است و اکنون پیروز به ساخت و طراحی دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده اسکناس شده است.

وی گفت: این دستگاه در بانک ها، موسسات مالی و قسمت مالی مراکز فروش جهت ضدعفونی اسکناس و اوراق، همچنین در نقاط حساس بخش دولتی و خصوصی قابل نصب است. همچنین عملکرد این دستگاه هوشمند بوده و میتوان مدت زمان ضدعفونی سازی را بر حسب نیاز تنظیم کرد.

آل هاشمی بیان کرد: دانش فنی و تمام تجهیزات مورد استفاده در این کابین از داخل کشور تامین شده است و به اصطلاح ساخت ایران است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1256

به "دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده اسکناس از سوی پژوهشگران دانشگاه سهند طراحی و ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده اسکناس از سوی پژوهشگران دانشگاه سهند طراحی و ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید