دولت مستعفی یمن اعلام خودگردانی جنوب را شورش مسلحانه توصیف کرد

به گزارش تور روسیه ارزان، دولت مستعفی یمن اعلام خودگردانی جنوب از سوی گروه شبه نظامی موسوم به شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است، یک شورش مسلحانه خاطرنشان کرد و خواستار موضع جدی عربستان در برابر آن شد.

دولت مستعفی یمن اعلام خودگردانی جنوب را شورش مسلحانه توصیف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه دولت مستعفی یمن اقدام شورای انتقالی جنوب در اعمال حالت فوق العاده و شرایط خودگردانی بر جنوب یمن را شورش مسلحانه و عقب نشینی کامل از توافق ریاض توصیف کرد.

محمد الخضرمی وزیر خارجه دولت منصور هادی گفت: تبعات خطرناک و فاجعه بار اعلام حالت خودگردانی بر جنوب یمن بر عهده شورای انتقالی خواهد بود.

او اضافه نمود: شورای انتقالی با عقل خود حکم نمی دهد و از اجرای توافق ریاض خودداری کرد.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت: شورای انتقالی با اعلام ادامه شورش مسلحانه علیه دولت، بر فرار و سرپوش گذاشتن بر شکست خود اصرار می ورزد.

الخضرمی در ادامه از عربستان خواست موضع شفاف و تدابیر جدی در قبال ادامه شورش شورای انتقالی جنوب یمن در پیش بگیرد.

شورای انتقالی جنوب یمن به دنبال تشدید اختلافش با دولت مستعفی بامداد شنبه از اعلام حالت فوق العاده و شرایط خودگردانی بر جنوب یمن خبر داد.

از زمان تسلط نیروهای عربستان سعودی و امارات بر شهرها و استان های جنوبی یمن، شرایط امنیتی این مناطق بشدت دچار افت شده است.

عربستان سعودی تلاش کرد اختلافات نظامی را با توافقی در ریاض فیصله دهد اما تا به امروز پیروز نبوده است. توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و سرانجام دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر (مهر ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضا شد.

از مهم ترین بندهای توافق ریاض استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت هفت هفته از زمان امضای آن، استقرار نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله یمن زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و مشخص 12 وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع 24 وزیر کابینه بوده است که هیچ کدام تا به امروز عملی نشده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1305

به "دولت مستعفی یمن اعلام خودگردانی جنوب را شورش مسلحانه توصیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت مستعفی یمن اعلام خودگردانی جنوب را شورش مسلحانه توصیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید