دیدگاه ها و فلسفه درمانی هامیوپاتی جهت بهبود افراد مبتلا به سرطان

به گزارش تور روسیه ارزان، 1ـ فرم Carcinomas در سلول های مخاطی که سطح پوست، دهان، بینی، گلو، مجراهای هوایی شش، اندام تناسلی و روده و معده ای و یا خطر برآمدگی پستان یا تیرویید را پوشش می دهند. سرطان های شش، پستان، پروستات، پوست، معده، و روده بزرگ همگی carcinomas نام داشته و تومورهای حجمی و سخت (solid) هستند.

دیدگاه ها و فلسفه درمانی هامیوپاتی جهت بهبود افراد مبتلا به سرطان

دیدگاه ها و فلسفه درمانی هامیوپاتی جهت بهبود افراد مبتلا به سرطان

نویسنده: دکتر حبیب الله جدیدی

مقدمه:

در میان 150 گونه متفاوت سرطان، پنج گروه عمده شناسایی شده است:

1ـ فرم Carcinomas در سلول های مخاطی که سطح پوست، دهان، بینی، گلو، مجراهای هوایی شش، اندام تناسلی و روده و معده ای و یا خطر برآمدگی پستان یا تیرویید را پوشش می دهند. سرطان های شش، پستان، پروستات، پوست، معده، و روده بزرگ همگی carcinomas نام داشته و تومورهای حجمی و سخت (solid) هستند.

2 ـ فرم Sarcomas در استخوان ها و بافت های نازک رابط و محافظی پیرامون ارگان ها و بافت هایی همانند غضروف ها، مفصل ها، پی ها، چربی و خطوط خارجی شش ها، شکم، قلب، سیستم مرکزی عصبی و رگ های خونی Sarcoma ها هم تومورهای حجمی و سخت و در عین حال نادرترین و کشنده ترین تومورهای بدخیم اند.

3 ـ فرم Leukemias در خون و مغز استخوان و سلول های سفید غیرعادی خون فراوری شده که در جوی خون حرکت نموده و مشکلاتی در طحال و سایر بافت ها ایجاد می نمایند. Leukemias تومور حجمی نیست، ویژگی شاخص آن فراوری فزاینده سلول های سفید غیرعادی خون است.

4ـ سرطان غدد لنفاوی Lymphoma ها هستند. غدد لنفاوی نقش فیلتر را در برابر آلودگی ها دارند و غالباً بر گردن، کشاله ران، زیربغل، طحال، مرکز سینه، و دور روده متمرکزند Lymphoma ها معمولا از لنفسیت ها (سلول های سفید خون) که در غدد لنفاوی جهت فراوری solid mass ها گرد هم می آیند ساخته می شوند. بیماری Hodgking و non-Hodg king lymphomas دو نمونه ی نخستین هستند.

5 ـ Myeloma ها تومورهای نادری هستند که در سلول های پلاسمای مولد آنتی بادی و یا سلول های hemopoietic (مولد خون) در بافت های گوناگون مغز استخوان رخ می دهند.

هامیوپاتی دانشی است که به درمان کلی فرد یاری می نماید تا صرفاً علایم فیزیکی. اساس کار هامیوپاتی بر این است که فکر و بدن آنچنان ارتباط قوی با هم دارند که علائم یا بیماری های فیزیکی آن را نمی توان بدون در نظر گرفتن و درک حالت، شرایط و شخصیت و احساس فرد معالجه کرد. هامیوپاتی سرطان را درمان نمی نماید، هامیوپاتی بیماری را که سرطان نخستین جلوه آشکار فیزیکی اوست معالجه می نماید. کارش تحریک هوش شفابخش خود بدن به منظور فعال سازی فرآیند درمان است. این فرق اساسی میان روش مقابله پزشکی کهن با سرطان یعنی انهدام تومور، و روش هامیوپاتی است که یبمار را با توانمندزی سیستم دفاعی اش در جهت نابودی تومور درمان می نماید. تشخیص و اوضاع کلی بیمار و تجویز داروی متناظر، درمان اساسی (constitutional teratment) با استفاده از هامیوپاتی کلاسیک نام دارد.

دیدگاه ها و فلسفه های درمانی:

دیدگاه ها و فلسفه های درمانی متفاوتی برای درمان افراد مبتلا به سرطان با استفاده از همیوپاتی وجود دارد. اغلب اوقات هامیوپات از تلفیق این دیدگاه ها برای درمان سرطان استفاده می نماید:

1ـ اولین دیدگاه استفاده از داروهای هامیوپاتی برای حمله به تومور می باشد. در این مورد هامیوپات داروهایی که با علائم خود تومور مطابق هستند را انتخاب می نماید (برای مثال Conium maculatum برای تومورهای سخت که به آهستگی توسعه می یابند). هامیوپات هایی که از این روش استفاده می نمایند ممکن است علائم دیگر را هم مورد بررسی قرار دهند (مانند میل و اشتیاق غذایی، مزاج و...). اما تمرکز و دقت اولیه روی هدف قرار دادن تومور و معکوس کردن رشد آن است. بعضی از هامیوپات ها به ناحیه خود تومور هم دارو می دهند (به صورت تزریق) تا پاسخ را بیشتر تحریک نمایند.

2ـ دیدگاه دوم استفاده از داروهای هامیوپاتی برای یاری به بهبودی سیستم مجاری بیمار (کلیه، سیستم ادراری، سیستم لنفاوی، کبد و...) و افزایش سم زدایی سلول است. در این مورد هامیوپات ممکن است از داروهای ضد عفونت استفاده کند. داروهایی که برای سیستم ویژه هدف یا سم زدایی مواد ویژه (مانند فلزات سنگین) استفاده می شوند، توان ترکیبی پایینی دارند. هامیوپات از این روش بر اساس بررسی case استفاده می نماید یا ممکن است از ابزار جلدی الکتریکی مانند ماشین کوانتوم استفاده کند.

3ـ دیدگاه دیگر استفاده از هامیوپاتی برای هدفگیری تمام سرشت بیمار می باشد. در این مورد (که دیدگاه کلاسیک نامیده می گردد) هامیوپات یک مصاحبه کامل از نظر علائم فکری، احساسی و فیزیکی با بیمار انجام می دهد و سپس برترین گزینه مطابق را انتخاب می نماید. اغلب برترین داروی سرشتی انتخاب شده مستقیماً بر تومور هم اثر می گذارد. با یاری بدن در هدف گیری درست، می تواند منجر به حذف کامل تومور گردد. برترین داروی سرشتی انتخاب شده می تواند دفع عفونت و سم زدایی را هم پوشش دهد اگرچه این موضوع هدف اولیه نیست.

روش درمان در هامیوپاتی:

یکی از فراوان ترین داروهای هامیوپاتی برای سرطان Arsenicum album است (Laurie Mon-teleone). آرسنیکوم آلبوم یک داروی اولیه برای سرطان است و غالباً برای افرادی که در مرحله آخر سرطان قرار دارند و به مرگ نزدیکند توصیه می گردد. این دارو به احساس ترس از مرگ و رو به رو شدن با آن یاری می نماید. هنگامی که این دارو به طور مناسب استفاده گردد وسیله مناسبی برای یاری به افراد در روبرو شدن با پدیده مرگ است.

آرسنیکوم آلبوم بعلاوه دارای ارزش زیادی برای افرادی است که سرطان آن ها تازه تشخیص داده شده و درگیر ترس و وحشت از سرطان هستند. ترسی که هرگز بهتر نمی گردد، هراس از مرگ، ترس از نداشتن پول کافی برای درمان و...

تامارا (2004) برای درمان بیمار 39 ساله با تومور endometriotic از هامیوپاتی کلاسیک استفاده کرد. داروی Arsenicum album که با اوضاع و ساختار کلی بیمار(الگوهای انرژی، خواب، اشتها، گوارش، ویژگی های شخصیتی و...) تناظر داشت، تنها دارویی بود که مورد استفاده نهاده شد. تا زمان ultrasound چهار ماه بعد وی، بدنش خود را درمان نموده و تومور کاملاً ناپدید گشته بود. به علاوه، الگوهای خواب بیمار پیشرفتی چشمگیر، کابوس هایش انتها، و سطح نگرانی و بی نظمی قاعدگی اش کاهش قابل توجه یافته بود.

بعلاوه در خصوص مردی 59 ساله با سرطان روده بزرگ، همراه با داروی اساسی Lycopodium از داروی ویژه اندام استفاده کرد. درد و خونریزی روده ظرف سه هفته نخست متوقف شد. ظروف هشت هفته بیمار به کنترل حرکات روده (bowel) خود دست یافت طی سه ماه سطح انرژی، حالات و نمای فکری، اشتها، کیفیت خواب و گوارش بیمار پیشرفتی در خور توجه یافت. شش ماه پس از شروع معالجه هامیوپاتی، تست follow -up وی هیچ اثری از سرطان نداشت. بیمارم متقاعد شد که اگر جراحی و شیمی درمانی مورد توصیه را پی گرفته بود، سلامتی اش پیشرفتی ننموده و تومور هم مجدداً ظاهر گشته بود. در نهایت بیمار 73 ساله که پولیپ های روده ای پیش سرطانی داشت و داروی اساسی تجویز شده قادر به جلوگیری و معکوس نمودن پیشرفت بیماری بود. آزمایش بعدی ـ Colo noscopy، چند ماه بعد، هیچ اثری از پولیپ نشان نمی داد. به علاوه سلامت کلی بیمارم بهبود یافته بود.

ارزیابی:

هامیوپاتی در هر مرحله ای از سرطان می تواند مساعدت دهد. اگر متدهای درمان اساسی جراحی، شیمی درمانی و radiation انتخاب گردد، هامیوپاتی می تواند درد و رنج و ترس جراحی و هم اثرات زیبانبار شیمی درمانی و radiation را کاهش دهد. ضمناً، بیماران رو به موتی که در حال اهتزازند هم به آرامش خواهند رسید. داروهای خاصی هست که می تواند به آرام سازی افراد و مقابله با ترسشان یاری کند. می تواند آن ها را توانمند سازد تا این انتقال را با تمرکز و منزلتی معنوی تر در آغوش کشیده و در فرآیند مرگ به آرامش بیشتری دست یابند.

منابع:

1-Diamond, W., M.D, Cowden, L., M.D., Cancer, Future Medicine publishing Inc., California, 1997,p518

2- Khaneja. D.H.S.2004. Illustrated guide to the homoeopathic treatment. Second Edition

3- Roy,R.K.2003. Homoepathy in cancer treatment. B. Jain Publishers (P) LTD.New Delhi.

4- Tamara, D.O.2004. Homeopathy for Cancer. Vitality Magazine.

5- Tandon, R.K., and Bajaj , V.R.1998. Homoeopathic guide to family health. Rajendra Publishing house private. LTD

راه کمال شماره 36

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2122

به "دیدگاه ها و فلسفه درمانی هامیوپاتی جهت بهبود افراد مبتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه ها و فلسفه درمانی هامیوپاتی جهت بهبود افراد مبتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید