رئیس مجلس اوکراین: تا سال 2027 به اتحادیه اروپا می پیوندیم

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس مجلس اوکراین اظهار داشت که کشورش برای پیوستن به اتحادیه اروپا بین سال های 2025 و 2027 شانس بسیار خوبی دارد.

رئیس مجلس اوکراین: تا سال 2027 به اتحادیه اروپا می پیوندیم

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آندری پاروبی رئیس مجلس اوکراین می گوید کشورش شانس خوبی برای پیوستن به اتحادیه اروپا بین سال های 2025 تا 2027 دارد.

پایگاه امرجینگ یوروپ گزارش کرد، اظهارات رئیس مجلس اوکراین بعد از آن اعلام شد که رؤسای مجلس لیتوانی، لهستان و اوکراین در یک جلسه بین مجلسی در کی یف، یک قطعنامه مشترک به امضا درآوردند.

پاروبی توضیح داد: برای ما بسیار حائز اهمیت است که برنامه اقدامی که بر روی آن توافق کردیم شامل مفادی می گردد که مبنی بر اینکه ما به راهبرد 2025 تا 2027 پایبند هستیم. این یک طرح راهبردی برای راستا اوکراین به سمت اتحادیه اروپا است.

وی ادامه داد که ریاست های آینده لهستان و لیتوانی در شورای اتحادیه اروپا، برای دو کشور فرصتی را برای پیشبرد این دستورکار اتحادیه اروپا فراهم می آورد.

سال گذشته، پترو پروشنکو رئیس جمهور وقت اوکراین متمم قانون اساسی این کشور که پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو را الزامی می کرد به امضا درآورد و البته گفت که کشورش راه طولانی برای به دست آوردن شرایط کافی و لازم برای پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو در پیش دارد.

رئیس مجلس اتحادیه اروپا همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت های لهستان و لیتوانی نه تنها از تمدید بلکه تشدید تحریم ها علیه روسیه به واسطه الحاق کریمه و آنچه که نقش مسکو در بحران شرق اوکراین خواند، حمایت نمایند.

جمهوری کریمه سال 2014 و پس از برگزاری یک همه پرسی به روسیه ملحق شد. اکثریت قاطع ساکنان این منطقه به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رأی دادند.

با اینحال، اوکراین و بعضی از همپیمانان اروپایی و آمریکایی این کشور، روسیه را به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم نموده اند و در همین خصوص، چند سری تحریم هایی را علیه مسکو وضع نموده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 524

به "رئیس مجلس اوکراین: تا سال 2027 به اتحادیه اروپا می پیوندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس اوکراین: تا سال 2027 به اتحادیه اروپا می پیوندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید