ریابکوف: سیاست آمریکا در قبال اوکراین کاملاً غیرمسئولانه است

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از برخورد غیرمسئولانه آمریکا با فرایند اوضاع در اوکراین، تأکید کرد: ارسال علائمی از واشنگتن درباره امکان لغو تصمیم عدم تحریم ها علیه خط لوله جریان شمالی-2 برای مسکو اهمیت خاصی ندارد.

ریابکوف: سیاست آمریکا در قبال اوکراین کاملاً غیرمسئولانه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در جمع خبرنگاران گفت که واشنگتن سیاست غیرمسئولانه ای در برخورد با مقامات کی یف در پیش گرفته و به همین دلیل بی ثباتی و وخامت اوضاع در اوکراین همچنان باقی خواهد ماند.

ریابکوف گفت: جزییات سیاست در پیش گرفته دولت آمریکا در جهت گیری به سمت اوکراین برای ما معین و قابل درک است. این سیاست هیچ جنبه نفوذ بر مقامات کی یف در جهت تأمین حداقل تعهدات برعهده گرفته طرف اوکراینی در چارچوب توافقات مینسک برای حل و فصل مناقشه دونباس نداشته و این مسئله باعث تأسف شدید است.

معاون وزیر خارجه روسیه این مسئله را در تفسیر محتوای مذاکرات تلفنی روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بیان نمود که طبق اطلاعات کاخ سفید، در جریان آن جو بایدن به همتای خود وعده داد که منافع اوکراین را در مذاکرات آینده با پوتین در نظر دارد و به حمایت خویش از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور در مقابل سیاست تهاجمی روسیه ادامه خواهد داد. در این مذاکرات، روسای جمهوری آمریکا و اوکراین همچنین مشارکت راهبردی دو کشور، فرایند مبارزه با فساد مالی، تحقق برنامه اصلاحات در اوکراین را بررسی کرده و بایدن از خط مشی مقامات کی یف ابراز رضایت کرد.

ریابکوف ادادمه داد: بدون تردید مسئله اوکراین در دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن مطرح خواهد شد و من اطمینان دارم که رئیس جمهوری آمریکا توضیحات کاملاً دقیقی در این خصوص دریافت خواهد کرد که چرا به سمت حل و فصل مناقشه دونباس حرکتی نمی شود و چه کسی مسئول این شرایط است و نقش ایالات متحده در این رابطه چیست.

وی یادآور شد: روسیه را نباید یک طرف مناقشه داخلی در اوکراین جلوه داد. این در حالی است که مقامات کی یف از انجام مذاکرات مستقیم با جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک خودداری می کند.

تأخیر در مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی جایز نیست

سرگئی ریابکوف همچنین تأکید کرد که ادامه توقف مذاکرات مسکو و واشنگتن در خصوص ثبات راهبردی نباید حفظ شود. وی گفت: ثبات راهبردی، مهمترین موضوع مذاکرات دوجانبه با آمریکاست و ما نباید اجازه دهیم که توقف کنونی ادامه پیدا کند. ما نیاز داریم به سمت ایجاد یک ساختار سازنده، سیستماتیک و مرتب در این رابطه حرکت کنیم و این مسئله غیرممکن نیست.

به گفته وی، فراهم سازی محتوای مذاکرات روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو، به خصوص در این جهت گیری، نیز بطور اصولی در حال تهیه است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو اهمیت زیادی برای ارسال علائم و اظهارات مقامات آمریکایی درباره امکان تجدیدنظر در تصمیم مربوط به عدم اعمال تحریم های واشنگتن علیه طرح ساخت خط لوله جریان شمالی-2 قائل نیست.

ریابکوف با تأکید بر اینکه این طرح، به رغم اعمال فشارها و مواضع طرف آمریکایی در حال تحقق بوده و خللی در فرایند آن ایجاد نشده، ادامه داد: صرف نظر از اینکه تصمیم دولت ایالات متحده در آینده هر چه باشد، ارسال گاز طبیعی روسیه از طریق این خط لوله آغاز می شود و به لطف آن امنیت انرژی کشورهایی که در این طرح مشارکت دارند، تقویت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2004

به "ریابکوف: سیاست آمریکا در قبال اوکراین کاملاً غیرمسئولانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: سیاست آمریکا در قبال اوکراین کاملاً غیرمسئولانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید