نگرانی روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق شمالی اروپا

به گزارش تور روسیه ارزان، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به توافقات جدید آمریکا و نروژ در عرصه دفاعی، گفت: افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق قطب شمال در قاره اروپا و کوشش برای کشاندن سایر اعضای ناتو به نزدیکی مرز روسیه، مخرب و تحریک آمیز است.

نگرانی روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق شمالی اروپا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق قطبی در شمال قاره اروپا و کوشش برای کشاندن سایر کشورهای عضو ناتو به این منطقه و ایجاد ساختارهای نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه، اقدامی غیرسازنده و باعث نگرانی مقامات مسکو است. به گفته وی، کشور نروژ هم با امضای توافقنامه مربوط به همکاری های نظامی با آمریکا، از روی عمد خط مشی وخامت اوضاع و تیرگی روابط با روسیه را در پیش گرفته است.

زاخارووا شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی به توافقنامه امضا شده اخیر بین نروژ و آمریکا در زمینه همکاری در مسائل دفاعی اشاره نموده و یادآور شد: این توافقنامه جدید به طرف آمریکایی این امکان را می دهد تا از ساختارهای نظامی نروژ در بعضی مناطق مورد توافق برای استقرار نیروها و تجهیزات نظامی خود استفاده نموده و در چارچوب برنامه تقویت روابط با یکی از اعضای مهم ناتو، تمرینات و مانورهای نظامی مختلف برگزار کند. بدین ترتیب، پای سایر کشورهای عضو ناتو هم به مناطق قطبی در شمال اروپا کشیده می گردد.

کشورهای غربی نباید در دام ترفندها و باج خواهی مقامات کی یف بیفتند

این دیپلمات روس همچنین سخنان سفیر اوکراین در آلمان درباره کوشش این کشور برای بازگشت به موقعیت یک کشور هسته ای، در صورت عدم عضویت در ناتو، را یک کوشش غیرمنطقی برای باج خواهی برای کسب امتیاز در روابط با پیمان آتلانتیک شمالی ارزیابی کرد.

زاخارووا گفت: ما به سخنان سفیر اوکراین در برلین در این باره توجه نموده ایم و آن را ادعایی غیرجدی می دانیم که تنها با هدف باج خواهی از کشورهای غربی با استفاده از سلاح افسانه ای کی یف عنوان شده تا بار دیگر خواسته اوکراین برای عضویت در ناتو را تحقق بخشد. البته بهانه برای این باج خواهی بسیار ناپسند است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین سخنان ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره ضرورت تغییر ترکیب گروه چهارجانبه نرماندی (روسه، اوکراین، فرانسه و آلمان) را تنها گویای کوشش کی یف برای عدم اجرای توافقات مینسک نامید که بدون آن امیدی برای حل و فصل مناقشه دونباس وجود نخواهد داشت.

وی تأکید کرد، کشورهای غربی باید از بدون جایگزین بودن توافقات مینسک حمایت نموده و در دام ترفندهای دولت اوکراین نیفتند، چرا که اجرای تعهدات کی یف در این چارچوب، تنها شانس خارج شدن از بن بست کنونی در فرایند حل وفصل مسائل کنونی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1929

به "نگرانی روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق شمالی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق شمالی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید