راه اندازی سامانه شفافیت منابع و مصارف زکات در کمیته امداد

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس کمیته امداد از راه اندازی داشبورد مدیریت شفاف منابع و مصارف زکات اطلاع داد و گفت: این سامانه در اختیاری مسئولان ذی ربط و ائمه جماعات قرار می گیرد.

راه اندازی سامانه شفافیت منابع و مصارف زکات در کمیته امداد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نخستین همایش طلایه داران زکات با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، محسن منصوری استاندار تهران و ائمه آدینه و جماعات شهرستان های استان تهران برگزار گردید.

رئیس کمیته امداد در این همایش با قدردانی از مودیان زکات و مردم نیکوکار گفت: سال گذشته بیش از 1،700 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد.

بختیاری از رشد 33 درصدی زکات در سال 1400 نسبت به سال 99 اطلاع داد و اظهار کرد: بیش از هزار میلیارد تومان از این منابع، از محل زکات مستحب دریافت شده است.

دبیر شورای زکات کشور با بیان اینکه این مبلغ در قالب زکات واجب، زکات مستحب، زکات فطریه، کفارات و رد مظالم جذب شده است، اضافه نمود: براساس آمار، 83 درصد از این مبلغ صرف امور معیشتی مددجویان و خانواده های نیازمند شده و مابقی در امور عمرانی منطقه ها محروم هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به شفافیت کمیته امداد در هزینه کرد یاری های مردمی تاکید نمود: به زودی داشبورد مدیریتی زکات در اختیار مسئولان مربوطه و ائمه جماعات قرار می گیرد که در این سامانه به صورت شفاف، منابع و مصارف زکات اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2378

به "راه اندازی سامانه شفافیت منابع و مصارف زکات در کمیته امداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه شفافیت منابع و مصارف زکات در کمیته امداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید