راه اندازی پروژه ایرتاکسی با هواپیمای 9 نفره در فرودگاه امام(ره)

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون مالی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از راه اندازی پروژه ایرتاکسی در این فرودگاه با سرمایه گذاری 110 میلیارد تومانی از سوی یکی از شرکت های هواپیمایی اطلاع داد.

راه اندازی پروژه ایرتاکسی با هواپیمای 9 نفره در فرودگاه امام(ره)

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سجاد کمالی پور گفت: در شرایط فعلی مالی در دنیا، ورود به بازار های جدید، احتیاج تمامی کسب و کار های کوچک و عظیم است.

وی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و تأثیر ده ماهه آن بر افت شدید درآمد های صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازار های جدید درآمدی گفت: تاکسی هوایی یا ایر تاکسی از جمله این بازارهاست که باید به سرعت در جهت توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

معاون امور مالی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مورد اقدامات انجام شده برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی اضافه نمود: پروژه ایر تاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت 6 هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال های موجود کلید خورده است.

وی در مورد مزایای استفاده از تاکسی هوایی اضافه نمود: استفاده از هواپیما در جهت های مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه جویی در زمان و هزینه، احتیاج های بخش های مختلف را پوشش می دهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به کلیه مناطق کشور و منطقه از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مورد سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن نیز اضافه نمود: این پروژه با سرمایه گذاری یک شرکت هواپیمایی به ارزش 1،100 میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب جهت پاسخگویی به احتیاج های ایر تاکسی شکل گرفت. در حال حاضر فعالیت های مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال اجرا و تکمیل بوده و به زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره برداری از این پروژه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شروع می گردد.

کمالی پور اظهار داشت: با توسعه ناوگان ایر تاکسی توسط شرکت هواپیمایی مذکور، دو فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت 50 نفر و یک فروند چلنجر 604 با ظرفیت 9 نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به 4 فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1669

به "راه اندازی پروژه ایرتاکسی با هواپیمای 9 نفره در فرودگاه امام(ره)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پروژه ایرتاکسی با هواپیمای 9 نفره در فرودگاه امام(ره)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید