رایزنی وزرای خارجه هند و افغانستان درباره مذاکرات با طالبان

به گزارش تور روسیه ارزان، وزیر خارجه هند گفت، با همتای افغانستانی خود درباره آخرین خبر‌ها در مورد فرایند مذاکرات صلح و گفتگو‌های کابل با طالبان رایزنی کرد.

رایزنی وزرای خارجه هند و افغانستان درباره مذاکرات با طالبان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرنگاران، سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند در پیغامی توییتری از رایزنی خود با محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان درباره مذاکرات صلح در این کشور اطلاع داد.

وزیر خارجه هند در پیغام توییتری بعد از ظهر روز سه شنبه (امروز) خود نوشت: خوشحالم که با محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان مصاحبه کردم از او بابت ارائه آخرین خبر‌ها در مورد فرایند صلح قدردانی می‌کنم.

سوبرامانیام جایشانکار همچنین اضافه نمود: (با وزیر خارجه افغانستان) درباره توسعه همکاری دو جانبه صحبت کردیم و توافق کردیم که همچنان از نزدیک با هم در ارتباط باشیم.

اطلاع‌رسانی توییتری این مقام ارشد هند از رایزنی خود با وزیر خارجه افغانستان در حالی اجرا شده که مذاکرات بین کابل و طالبان در دوحه قطر در جریان است.

چندی قبل مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هم با سفر به دوحه با نمایندگان دولت افغانستان و همچنین طالبان ملاقات کرد و از نزدیک در جریان این مذاکرات نهاده شد.

هند ضمن حمایت از مذاکرات بین طرف‌های داخلی در افغانستان برای حل بحران در این کشور، روابط نزدیکی با دولت افغانستان دارد و خواهان تقویت حضور مالی خود در افغانستان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1626

به "رایزنی وزرای خارجه هند و افغانستان درباره مذاکرات با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزرای خارجه هند و افغانستان درباره مذاکرات با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید