ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان استعفای پاشینیان را خواهان شد خبرنگاران

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان در بیانیه ای استعفای نخست وزیر و دولت این کشور را خواهان شد.

ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان استعفای پاشینیان را خواهان شد خبرنگاران

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان، روز پنجشنبه استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور را خواهان شد.

به نوشته پایگاه خبری آیسور، اونیک گاسپاریان رئیس ستادکل ارتش ارمنستان به برکناری معاونش اعتراض و استعفای نخست وزیر و کابینه دولت را خواهان شد.

این مقام نظامی ارمنستان در بیانیه ای نوشت: نیروهای مسلح ارمنستان وظایف خود را با افتخار انجام داده و شانه به شانه مردم با دشمن مبارزه کردند. مدیریت غیرموثر مقامات مسئول و اشتباهات جدی آن ها در سیاست خارجی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به اوضاع پیش آمده، نیروهای مسلح ارمنستان استعفای نخست وزیر و دولت را خواهان هستند و هشدار می دهند از به کار بردن زور در برابر مردمی که فرزندانشان در حفظ میهن و آرتساخ کشته شدند، خودداری گردد. ارتش همیشه در کنار مردم است، همانطور که مردم همیشه در کنار ارتش بوده اند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دقایقی پس از انتشار این بیانیه، نخست وزیر ارمنستان، گاسپاریان را از سمت خود برکنار نموده است.

پاشینیان در حساب فیسبوک خود نوشت: بیانیه رئیس ستادکل را تلاشی برای انجام کودتا درنظر می گیرم. از تمامی حامیان مان می خواهم به میدان جمهوری بیایند. به زودی به صورت زنده برای ملت سخنرانی می کنم.

سه شنبه بار دیگر هزاران معترض ارمنستانی با حضور در خیابان های پایتخت، خواهان کناره گیری پاشینیان به دلیل نقش وی در تحولات منطقه قره باغ کوهستانی شدند.

علیرغم فشارهای چند ماهه، پاشینیان در مقابل درخواست ها برای کناره گیری مقاومت نموده و از توافق با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی به عنوان حرکتی دردناک اما ضروری دفاع نموده است.

بعد از شکست ارمنستان در جنگ 44 روزه با جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی که با توافق سه جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش بس منجر شد، انتقادها و تظاهرات علیه نخست وزیر ارمنستان بیشتر شده است.

ارمنستان در این جنگ بعد از پیشروی نیروهای آذربایجان، مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره باغ کوهستانی تخلیه نموده و به مرزهای بین المللی عقب نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم نموده و خواهان برکناری او از قدرت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1801

به "ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان استعفای پاشینیان را خواهان شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان استعفای پاشینیان را خواهان شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید