مشهورترین مخالف پوتین چرا بازداشت شد؟، پاسخ مسکو به درخواست غربی ها برای آزادی ناوالنی

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه هنگام ورود به خاک این کشور به اتهام نقض مقررات مربوط به مجازات تعلیقی خود بازداشت شد.

مشهورترین مخالف پوتین چرا بازداشت شد؟، پاسخ مسکو به درخواست غربی ها برای آزادی ناوالنی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، رسانه های روسی از بازداشت الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت مسکو در فرودگاه این شهر اطلاع دادند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، ناوالنی که در پرونده ای موسوم به پرونده روچر با مجازات تعلیقی روبرو است به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب دولت روسیه قرار گرفته بود.

در ادامه این گزارش آمده است، ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است روز یک شنبه 17 ژانویه توسط ماموران فدرال در فرودگاه شرمتیو و مسکو بازداشت شده است. وی از 29 دسامبر 2020 به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

این شخصیت مخالف روسیه روز 20 اوت 2020 هنگام پرواز از شهر تومسک در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر امسک به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت.

الکسی ناوالنی 7 سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را بیان کرد از کما خارج شد؛ادعایی که روسیه آن را رد و گفت آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.

پرونده الکسی ناوالنی به یکی از مسائل تنش زا در روابط روسیه و اتحادیه اروپا تبدیل شده است و بروکسل تا کنون تحریمهایی نیز علیه مسکو در این زمینه اعمال نموده است.

تدابیر شدید امنیتی در مسکو هم زمان با ورود آلکسی ناوالنی

رسانه های روسی از بازداشت طرفداران و افراد نزدیک به فعال سیاسی مخالف دولت روسیه در فرودگاه مسکو اطلاع دادند.

به گزارش تلویزیونی الجزیره مباشر، نیروهای ضد شورش روسیه دها تن از طرفداران آلکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه را که در فرودگاه ونوکووا منتظر بازگشت او از آلمان بودند، متفرق و بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش پلیس روسیه وکیل الکسی ناوالنی و دو نفر از دستیاران وی را در فرودگاه ونوکووا بازداشت کرد.

شبکه راشاتودی نیز در حساب توئیتری خود با انتشار تصاویری, از بازداشت تعدادی از فعالان برجسته مخالف دولت روسیه در فرودگاه ونوکووا مسکو در آستانه ورود ناوالنی به این کشور اطلاع داد.

واکنش غربی ها به بازداشت ناوالنی

به دنبال بازداشت ناوالنی، چارلز میشلم رئیس شورای اروپا خواهان آزادی وی شد و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آزادی او را خواهان شد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز از دولت مسکو خواست فورا ناوالنی را آزاد کند.

جیِک سالیوان: ناوالنی باید فورآ آزاد گردد

مشاور امنیت ملی جو بایدن در واکنش به بازداشت الکساندر ناوالنی، مخالف دولت روسیه، نوشت: ناوالنی باید فورآ آزاد گردد.

جیِک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن در واکنش به بازداشت الکساندر ناوالنی، مخالف دولت روسیه، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آقای ناوالنی باید فورآ آزاد گردد و عاملان حمله زشت و شنیع به جان وی باید مجبور به پاسخگویی شوند. حملات کرملین به آقای ناوالنی تنها نقض حقوق بشر نیست، بلکه اهانت به مردم روسیه است که می خواهند صدای آن ها شنیده گردد.

در همین حال مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در حساب توئیتری خود نوشت: از تصمیم روسیه درباره دستگیری الکسی ناوالنی به شدت نگران هستیم. رهبران سیاسی دارای اعتماد به نفس، از صدا های رقیب نمی ترسند و به اعمال خشونت علیه مخالفان سیاسی یا بازداشت آن ها به اشتباه، نیازی نمی بینند.

پاسخ مسکو به درخواست غربی ها برای آزادی ناوالنی

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت واکنش غرب به بازداشت الکساندر ناوالنی ناراضی مخالف دولت روسیه به معنای منحرف کردن توجه ها از بحران لیبرالیسم است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در پی هجمه هماهنگ کشور های غربی علیه بازداشت یک فرد مخالف دولت روسیه در یک سناریوی از پیش طراحی شده، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت واکنش غرب به بازداشت الکساندر ناوالنی ناراضی مخالف دولت روسیه به معنای منحرف کردن توجه ها از بحران لیبرالیسم است.

به قانون احترام بگذارید

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد درخواست مقام های غربی برای آزادی الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه گفته این سیاستمداران باید به قانون احترام بگذارند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار پُستی در شبکه اجتماعی فیس بوک به واکنش مداخلانه جویانه بعضی مقام های غربی و آمریکایی به خبر باز داشت الکسی ناوالنی، چهره مخالفت دولت روسیه و درخواست این مقامات برای آزادی وی پاسخ داد.

به نوشته خبر گزاری تاس زاخارووا از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و دیگر مقام های غربی که خواهان آزادی ناوالنی شده اند، خواسته که به قوانین بین الملل و روسیه احترام بگذارند.

وی گفت: من از آقای سالیوان و سایر سیاستمداران خارجی که بیانیه های از پیش تهیه شده را عنوان می نمایند می خواهم که به قانون بین الملل احترام بگذارند و از نقض قوانین کشور های مستقل خودداری نمایند و عهده دار مسائل کشور خود باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1751

به "مشهورترین مخالف پوتین چرا بازداشت شد؟، پاسخ مسکو به درخواست غربی ها برای آزادی ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین مخالف پوتین چرا بازداشت شد؟، پاسخ مسکو به درخواست غربی ها برای آزادی ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید