سونی تقاضای بالای پلی استیشن 5 را دست کم گرفته بود

به گزارش تور روسیه ارزان، موضوعات پربحثی که این روزها پیرامون کنسول های نسل بعد دیده می شود، درباره بازی ها یا عملکرد این کنسول ها نیست بلکه بیشتر سخنانی است که درباره کمبود موجودی کنسول ها در مقابل تقاضای بالای آن ها، به خصوص پلی استیشن 5، گفته می شود.

سونی تقاضای بالای پلی استیشن 5 را دست کم گرفته بود

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به تازگی جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمی های تعاملی سونی، با سایت واشنگتن پست گفت وگویی داشته است که در آن طبق انتظار از او درباره کمبود موجودی های کنسول پلی استیشن 5 سؤال شد و او هم توضیحاتی را درباره این موضوع ارائه داد. جیم رایان در این مصاحبه می گوید: تقاضا بیشتر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم. این قضیه در کنار پیچیدگی زنجیره تولید کنسول، موجب شد تا موجودی دستگاه کمی کمتر از چیزی باشد که در ابتدا انتظار داشتیم.

با این حال، جیم رایان در سخنی تقریبا امیدوارکننده اشاره می کند که تولید کنسول پلی استیشن 5 اکنون به طور پیوسته در راستا بیشتر شدن است. او همچنین در مصاحبه دیگری با Financial Times، بیان نمود که سونی انتظار دارد میزان تولید پلی استیشن 5 در نیمه دوم 2021 به صورت قابل توجهی افزایش یابد. این سخن با گفته ای ام دی برای تولید تراشه های کنسول های نسل نهمی سونی و مایکروسافت هم جور در می آید.

سونی در گذشته اعلام کرده بود که امید دارد که در سال مالی بعدی فروش کنسول پلی استیشن 5 به 14.8 میلیون دلار برسد. رسیدن به چنین رقمی به صورت عادی شاید طبیعی باشد اما ماندگار بودن مسائل تأمین موجودی کنسول می تواند سونی را در راه رسیدن به این هدف دچار دردسرهایی کند.

در حالی که جیم رایان تضمین نکرده که سونی قادر خواهد بود به تقاضای بالای طرفداران در فصل فروش تعطیلات 2021 پاسخ دهد اما با این وجود اعلام کرده که این مشکل به مرور در طول سال 2021 برطرف خواهد شد.

سونی چندی پیش اعلام کرده بود که فروش کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 در سال 2015 حدود 4.5 میلیون دستگاه بوده است که آن را در کنار پلی استیشن 4 به پرفروش ترین کنسول در چندماهه اول عرضه تبدیل می کند. البته، فروش پلی استیشن 5 در ماه اول عرضه اش توانست رکوردشکنی کند و پلی استیشن 4 را هم پشت سر بگذارد.

تقاضای بالا و شیوع و گسترش ویروس کووید-19 در سال 2020 میلادی باعث شد تا کار سونی و مایکروسافت برای تولید کنسول های خانگی نسل نهمی خود بسیار سخت شود و از همین رو تعداد زیادی از طرفداران پیروز نشوند که این کنسول ها را خریداری کنند. هرچند عجیب است که جیم رایان از تقاضای بالای طرفداران برای پلی استیشن 5 تعجب کرده است چرا که چنین چیزی تا حد زیادی قابل حدس بود اما به هر حال با این خبر گیمرها می توانند امیدوار باشند که این فرایند به مرور بهتر شود و روال معقول تر به خود بگیرد.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1818

به "سونی تقاضای بالای پلی استیشن 5 را دست کم گرفته بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی تقاضای بالای پلی استیشن 5 را دست کم گرفته بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید