شفیعیان در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ برطرف چین و چروک با سلول درمانی، سلول های فیبروبلاست، درمانی آسان برای سوختگی

به گزارش تور روسیه ارزان، سرپرست گروه پوست پژوهشگاه رویان گفت: از سلول فایبروبلاست در درمان سوختگی و چین و چروک استفاده می گردد.

شفیعیان در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ برطرف چین و چروک با سلول درمانی، سلول های فیبروبلاست، درمانی آسان برای سوختگی

سعید شفیعیان عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان و سرپرست گروه پوست پژوهشگاه رویان و متخصص پوست و مو رویان در گفت وگو با خبرنگار، درباره درمان بیماری ویتیلیگو، اظهار کرد: این بیماری پوست را درگیر می نماید و برای درمان آن از سلول درمانی استفاده می گردد؛ در این شیوه قطعه ای نازک به صورت خراشی از پوست برداشته و آن را با سلول جداسازی می کنیم و در نهایت در محل بیماری تزریق می گردد.

وی اعلام کرد: سلول درمانی در بیماری ویتیلیگو برای بیماران با ضایعات محدود استفاده می گردد و در بیمارانی که وسعت بیماری آن ها زیاد است، احتیاج به تحقیقات بیشتری خواهد بود؛ بیماران برای انجام سلول درمانی باید بیماری خود را کنترل نمایند تا ضایعه جدیدی به وجود نیامده باشد.

خبر خوش برای مبتلایان به بیماری ویتیلیگو

ممنوعیت استفاده از سلول درمانی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه سلول درمانی در افراد بالای 12 سال انجام می گردد، گفت: خانم های باردار و افراد زیر 12 سال نمی توانند از سلول درمانی استفاده نمایند؛ باید گفت یکی از دلایل ایجاد این بیماری استرس بیش از حد افراد است که به دلایل شغلی و تحصیلی استرس زیادی دارند و در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند.

سفری شگفت انگیز را با تور چین تجربه کنید.

سرپرست گروه پوست پژوهشگاه رویان گفت: برای درمان بیماری ویتیلیگو مراحل تحقیقاتی از سال 84 تکمیل و در سال 96 مجوز انجام کار توسط سازمان غذا و دارو اعلام شده است؛ همچنین محصول فایبروبلاست مجوز وزارت بهداشت در سال 96 معرفی گردید و ویتیلیگو به نام ریکالرسل و فایبروبلاست به نام اسم تجاری ری نیودرم سل توسط وزارت بهداشت مجوز انجام کار گرفت.

سوزن زدن های مکرر جدیدترین درمان بیماری پوستی ویتیلیگو

برطرف چین و چروک با سلول درمانی

شفیعیان درباره برطرف چین و چروک با سلول درمانی، گفت: افرادی که دچار ضایعات اسکار، سوختگی و چین و چروک هستند از سلول فایبروبلاست استفاده می نمایند، معمولا در این گروه بیماران یک نوبت برداشت ضایعه داریم و سه نوبت تزریق را انجام می دهیم که این کار یک الی 2 ماه طول می کشد.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: از سه ماه بعد از تزریق سلول اثربخشی آغاز و تا یک سال درمان آن ها کامل می گردد و این نوع درمان عارضه ای ایجاد نمی نماید، انتظار می رود ضایعات پوستی در این بیماران حدود 40 الی 50 درصد برطرف گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 464

به "شفیعیان در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ برطرف چین و چروک با سلول درمانی، سلول های فیبروبلاست، درمانی آسان برای سوختگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفیعیان در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ برطرف چین و چروک با سلول درمانی، سلول های فیبروبلاست، درمانی آسان برای سوختگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید