طالبان حملات خود را تعلیق می نماید

به گزارش تور روسیه ارزان، گروه شبه نظامی طالبان خاطرنشان کرد، با تعلیق حملات در جنوب افغانستان که باعث بی خانمانی هزاران تن شده، موافقت نموده است.

طالبان حملات خود را تعلیق می نماید

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه طالبان بیان کرد تنها زمانی حملاتش را تعلیق می نماید که آمریکایی ها به وعده خود در توقف حملات هوایی و یورش های شبانه در راستای توافق صلح فوریه 2020 عمل نمایند.

آمریکا در حمایت از نیروهای افغان که کوشش می نمایند تا به حملات طالبان در هلمند پاسخ دهند، حملات هوایی انجام می دهد که این حملات تهدیدی در منحرف شدن کوشش ها برای سرانجام جنگ 19 ساله در افغانستان به شمار می رود.

وعده طالبان پس از نشست زلمای خلیلزاد، نماینده آمریکا در صلح افغانستان و ژنرال آستین میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان مطرح شد.

یکی از مقام های طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: این گروه با تعلیق عملیاتش پس از آن موافقت کرد که آمریکایی ها گفتند به حملات پهپادی خود علیه موضع طالبان و همچنین حملات شبانه و هوایی خود سرانجام می دهند.

در چند روز گذشته، شبه نظامیان طالبان کنترل 80 درصد از ولایت هلمند در جنوب افغانستان را به دست گرفته اند. این درگیری ها در حالی شدت گرفته که نمایندگان دولت کابل و طالبان در حال مصاحبه در قطر هستند.

در همین حال، محمد یاسین خان، والی هلمند گفته که بیش از 300 شبه نظامی طالبان در شش روز گذشته در این ولایت کشته شدند اما طالبان این مساله را تایید نکرده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1581

به "طالبان حملات خود را تعلیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان حملات خود را تعلیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید