طعم غذاهای مالزی را هیچ کجا پیدا نمی کنید!

به گزارش تور روسیه ارزان، غذاهای مالزی

با هر مالزیایی که در خارج زندگی می نماید اگر صحبت کنید همه آن ها می گویند که دلتنگ غذاهای کشورشان هستند. خیلی عجیب است که کسی به مالزی برود و غذاهای خوشمزه آنجا را امتحان نکند. غذاهای این سرزمین آنقدر خوش رنگ و نگار هستند که مقاومت در برابر آن ها بی فایده است. خوردن غذاهای لذیذ این کشور مثل دیدن آسمان خراش های کوالالامپور می تواند لذتبخش باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا با خوشمزه ترین غذاهای این سرزمین آشنا شوید.

طعم غذاهای مالزی را هیچ کجا پیدا نمی کنید!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

روتی کانای

روتی کانای غذایی معمول برای صبحانه است. یک نان پهن است که اول آن را پیچانده و بعد آن را می پزند و معمولا با ادویه و یک نوع سس مخصوص خورده می گردد. به دلیل استفاده زیادی که از این نان می گردد دارای تنوع زیادی است مثلا اگر در داخل همین نان از تخم مرغ استفاده گردد به آن روتی تلور می گویند. این نان خیلی محبوب است و در مدل ها و مزه های مختلف درست می گردد.

ساتای

ساتای غذای ساده ای است، تکه های گوشت (مرغ، گاو و بره) را در ادویه های محلی می خوابانند تا حسابی مزه دار گردد و بعد آن را بر روی حرارت ملایم کباب می نمایند می توانید این گوشت های کباب شده را با سس پر از ادویه میل کنید که در این صورت مزه آن خیلی خوشمزه تر و تند تر می گردد. این غذای خوشمزه شما را وسوسه می نماید که یک بشقاب دیگر هم سفارش بدهید.

باک کوت ته

بات کوت ته به معنی چای گوشت با استخوان است اما در این سوپ محبوب هیچ چایی وجود ندارد! برای تهیه این غذا گوشت دنده خوک با قارچ، سیر، توفو و گیاهان معطر ابری ساعت ها می پزد و سپس با رشته یا برنج خورده می گردد. این سوپ خوشبو غذای بسیار سنگینی است و معمولا در اواخر شب و روزهای بارانی خورده می گردد چون برخی از گیاهانی که در این سوپ به کار برده می گردد دمای بدن را بالا می برند.

سندول (cendol)

در زیر آفتاب سوزان کوالالامپور دسر سنتی سندول خیلی وسوسه نماینده است. سندول ژله سبز رنگی است که از آرد برنج درست شده و با یخ، شکر پالم و لوبیای قرمز ترکیب شده است و معمولا در خیابان های کوالالامپور فروخته می گردد (و حتی در رستوران ها هم می توان آن را پیدا کرد). وقتی در گرمای تابستان در خیابان های این شهر هستید این دسر خوشمزه را بخرید و از مزه بینظیر آن لذت ببرید.

آسام پداس

آسام پداس یک بشقاب ماهی است که مثل بیشتر غذاهای مالزی با برنج خورده می گردد. اسم این غذا به معنی ترش و تند می باشد و مزه آن هم دقیقا همین گونه است. مواد اصلی این غذا فلفل خشک، تمبر هندی، موسیر است که معمولا با ماهی خالخالی ترکیب می شوند و مزه بسیار دلچسبی پیدا می نماید.

روجاک

روجاک نوعی سالاد است که معمولا از تخم مرغ آب پز، لوبیا، خمیر سرخ شده، لوبیا، سیب زمینی، خیار، سس بادام زمینی درست می گردد. نوع دیگر آن رجاک میوه است که برخی از مواد اصلی آن با میوه هایی مثل آناناس جایگزین می گردد و روی آن را سس مخصوصی که از فلفل و آب لیمو درست شده می ریزند.

منبع: kuala-lumpur.ws

منبع: الی گشت
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 596

به "طعم غذاهای مالزی را هیچ کجا پیدا نمی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعم غذاهای مالزی را هیچ کجا پیدا نمی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید