عضو دولت مستعفی یمن: آماده گفت وگوی مستقیم با انصارالله هستیم

به گزارش تور روسیه ارزان، عبدالله العلیمی مدیر دفتر رئیس جمهوری مستعفی یمن عبدربه منصور هادی گفت که آنها آماده گفت وگوی مستقیم با جنبش انصارالله به ویژه پس از حوادث اخیر استان مارب و مذاکرات مسقط، هستند.

عضو دولت مستعفی یمن: آماده گفت وگوی مستقیم با انصارالله هستیم

به گزارش امروز (شنبه) شبکه خبری المیادین، العلیمی گفت که درگیری ها در مرکز استان مارب از ژانویه گذشته منجر به کشته شدن حدود 2400 نفر از نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن و زخمی شدن حدود پنج هزار نفر دیگر از این نیروها شده است.

وی اضافه کرد: ما توافق کردیم که فرودگاه صنعا را با مقاصد بیشتری نسبت به آنچه در فرودگاه عدن صورت می گیرد، بازگشایی کنیم.

وی همچنین با اشاره به سخن منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن که از سوی عربستان حمایت اقتصادی و نظامی می گردد، گفت: ما در مذاکرات اخیر مسقط نماینده ای نداشته ایم .

این سخنان در حالی مطرح می گردد که محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید نموده بود که شرط توقف جنگ در استان مارب، خروج بیگانگان، تروریستهای داعش و القاعده در این استان و باقی ماندن مردم بومی این منطقه است.

الحوثی همچنین گفت: من به حال عربستان سعودی که برای مزدوران متجاوز خود هزینه می نماید و آن را دلیلی بر زیرکی و ذکاوت سیاسی می داند، تاسف می خورم، البته این رفتار عجیب نیست و سطح پایین فکری آنها را نشان می دهد.

پیش از این نیز محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا، هر گفت وگوی مثبتی در خصوص یمن را منوط به کاربرد عملی آن در برطرف محاصره این کشور و اولویت دادن به جنبه های بشردوستانه برشمرد و آن را ضرورتی برای برطرف نیازهای مردم یمن خواند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1961

به "عضو دولت مستعفی یمن: آماده گفت وگوی مستقیم با انصارالله هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو دولت مستعفی یمن: آماده گفت وگوی مستقیم با انصارالله هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید