فرانسوی ها با 100 یورو خودروی برقی اجاره می نمایند

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، فرانسه تصمیم دارد یک برنامه یارانه خودروی برقی را افتتاح کند که طی آن افراد می توانند این نوع وسیله نقلیه را با پرداخت 100 یورو در ماه اجاره نمایند. گابریل آتال وزیر بودجه فرانسه این طرح را طی روزهای گذشته در یک کانال خبری گفت.

فرانسوی ها با 100 یورو خودروی برقی اجاره می نمایند

او در این باره گفت: می دانیم که برای بسیاری از مردم فرانسه خودروهای برقی گران هستند. به همین دلیل دولت مشغول آنالیز راهی است تا هرچه سریع تر برنامه یارانه خودروی برقی را اجرا کند.

طی یک طرح یارانه ای که مشابه قانونی است که در آمریکا اجرا شد، خریداران فرانسوی خودروهای برقی ارزانتر از 47 هزار یورو تا 6 هزار یورو از این مبلغ را از دولت یارانه می گیرند. مشتریان بعلاوه می توانند از طرح دیگری استفاده نمایند که طی آن در ازای ارائه خودروی بنزینی خود مبلغ مذکور را دریافت نمایند. با وجود این طرح های انگیزشی، در 7 ماه نخست 2022 میلادی همچنان فقط 12 درصد خودروهای فروخته شده در فرانسه برقی بوده اند.

این درحالی است که فرانسه در توسعه استفاده از خودروهای برقی بسیار عقب تر از کشورهای دیگر مانند نروژ است. طبق آمار سال گذشته خودروهای برقی باتری دار و هیبریدی حدود دو سوم اتومبیل های فروخته شده در این کشور را تشکیل داده بودند. یکی از دلایل اصلی استفاده از خودروهای برقی در این کشور اسکاندیناوی آن است که خریداران می توانند از شر مالیات های وضع شده بر اتومبیل های برقی خلاص شوند.

بیانیه آتال در حالی اعلام می گردد که پس از ماه ها گرمای شدید در فرانسه، اروپا و دنیا با عواقب وخیم تغییرات آب وهوایی روبرو شده اند. پس از وقوع چند موج گرما در ماه های ژوئن و جولای، در اوایل ماه جاری میلادی دمای هوا به 36 درجه سانتیگراد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2442

به "فرانسوی ها با 100 یورو خودروی برقی اجاره می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسوی ها با 100 یورو خودروی برقی اجاره می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید