فواید ویتامین C که تا به حال نمی دانستید

به گزارش تور روسیه ارزان، تهران (پانا) - متخصصان تغذیه معتقدند باید روزانه غذا های حاوی ویتامین C مصرف کنیم تا از این طریق، ویتامین مورد احتیاج بدن تامین گردد.

فواید ویتامین C که تا به حال نمی دانستید

ویتامین C محلول در آب است و بدن ما نمی تواند به خودی خود این ویتامین را فراوری کند و باید با مصرف مواد غذایی، ویتامین C در بدن تامین گردد.

سلامت پوست و کلاژن سازی: ویتامین C موجب ساخت کلاژن شده و به طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک می گردد. برای فراوری کلاژن که یک پروتئین مهم برای ساخت پوست، تاندون ها رباط ها و رگ های خونی لازم است.

جذب مواد معدنی: ویتامین C موجب افزایش مقدار دریافتی آهنی که بدن بزرگسالان و بچه ها دریافت می نمایند، می گردد.

مبارزه با نقرس: خطر ابتلا به نقرس را کاهش می دهد.

مبارزه با رادیکال های آزاد: ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که توانایی جلوگیری از آسیب های رادیکال های آزاد و مواد شیمیایی خطرناک همانند دود سیگار را دارد. رادیکال های آزاد در بروز بعضی از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی و ورم مفاصل نقش دارند. رادیکال های آزاد هنگام تجزیه غذا در بدن یا هنگام قرار گرفتن در معرض تشعشع یا دود سیگار فراوری می شوند.

بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا: سیستم ایمنی بدن را تقویت و با ویروس سرماخوردگی مقابله می نماید. مصرف ویتامین C هنگام درگیری با سرماخوردگی و آنفلوانزا می تواند موجب کاهش خطر ابتلا به عوارض بیشتری مانند ذات الریه و عفونت ریه را گردد.

تقویت سیستم ایمنی تحت فشار: استفاده از ویتامین C می تواند برای کسانی که سیستم ایمنی شان به دلیل فشارهای روحی و روانی تضعیف شده است مفید و موثر باشد.

درمان سرطان: می تواند اثر ضدسرطانی داروهای شیمی درمانی افزایش دهد.

کاهش خطر سکته مغزی: قرار دادن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی، موجب افزایش سطح ویتامین C خون می گردد. مطالعات نشان داده است که افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می نمایند، کمتر از سایرین در معرض خطر سکته مغزی هستند.

یکی از برترین ترکیبات حاوی ویتامین C، هویج و پرتقال است. این آبمیوه حاوی ویتامین A، B، E و K است که می تواند به بهبود کیفیت کلی پوست یاری کند. محتوای غنی ویتامین C می تواند به خنثی کردن آسیب اشعه ماوراء بنفش که در تابستان ها یاری کند.

بعلاوه آبمیوه سیب، هویج و آب پرتقال دارای منبع انرژی از مواد مغذی یعنی ویتامین های A، B و C است. آب پوست پرتقال فواید زیادی دارد، به خصوص اگر پوست چرب دارید. پوست پرتقال غنی از ویتامین C است. می توانید مقداری شکر و آب لیمو برای طعم بهتر به این آب اضافه کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2364

به "فواید ویتامین C که تا به حال نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید ویتامین C که تا به حال نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید