فوران آتشفشان در اندونزی موجب فرار هزاران نفر از خانه های خود شد

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: مقامات اندونزی اعلام کردند که امروز در پی فوران کوه آتشفشان جزیره سوماترا هزاران نفر از ساکنان این جزیره از خانه های خود گریختند.

فوران آتشفشان در اندونزی موجب فرار هزاران نفر از خانه های خود شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، مقامات اندونزی اعلام کردند که امروز (یک شنبه) در پی فوران کوه آتشفشان جزیره سوماترا هزاران نفر از ساکنان این جزیره از خانه های خود گریختند.

سخنگوی سازمان مدیریت بلایای طبیعی اندونزی در این باره گفت: کوه آتشفشانی سینابونگ در شمال جزیره سوماترا صبح امروز فوران کرد و پرتاب سنگ و خاکستر به آسمان موجب شد مقامات سطح هشدار در این جزیره را به سطح دو ارتقا دهند.

وی در ادامه گفت: هیچ گزارشی از تلفات و یا خسارت ناشی از این فوران اعلام نشده است اما بیش از 2700 نفر از ساکنان اطراف این کوه آتشفشان به مکان های امن گریخته اند.

بنا بر این گزارش، آتشفشان سینابونگ پس از 400 سال در سال 2010 مجددا فعال شد و فرار 12 هزار نفر از ساکنان جزیره سوماترا را درپی داشت.

مجمع الجزایر اندونزی بر روی کمربند آتشفشانی اطراف اقیانوس آرام قرار گرفته است و دارای پتانسیل زمین لرزه و فوران های آتشفشانی زیادی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 626

به "فوران آتشفشان در اندونزی موجب فرار هزاران نفر از خانه های خود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوران آتشفشان در اندونزی موجب فرار هزاران نفر از خانه های خود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید