فیلبند ، روستایی شناور در اقیانوس ابرها

به گزارش تور روسیه ارزان، این جا فیلبند است، روستایی شناور در اقیانوس ابرها، که اگر در نیمه ی اول سال به آن سفر کنید، از دیدن مناظر دل انگیزش سیر نخواهید شد.

فیلبند ، روستایی شناور در اقیانوس ابرها

بهار، زیباترین فصل سال در تمام دنیااست که همواره و همواره بهترین های طبیعت را به نمایش گذاشته و شما را بیشتر و بیشتر به شکرگزاریِ مناظر چشم نواز، در برابر خالق زیبایی ها وا می دارد. روستای فیلبند ، در استان مازندران واقع شده؛ روستایی شناور در اقیانوسِ ابرها؛ که مرتفع ترین روستاهای مازندران محسوب می گردد.

دسترسی از زیباترین جهت

برای رسیدن به فیلبند، باید به جاده هراز بزنید و بعد از طی 100 کیلومتر، به فرعی فیلبند یا (سنگ چال) برسید. جهتی آسفالت، اما کوهستانی و پر پیچ وخم، با درختان سرسبز و چشمه هایی کم وبیش در دسترس، مانند چشمه لار.

جهت یک ساعته از ابتدای فرعی تا دهکده فیلبند، به قدری زیبااست که می توانید در تمامی طول راه، دوربین تان را همواره در حالت آماده باش نگه دارید تا مبادا سوژه ای را از دست بدهید.

طلوع خورشید بر فراز ابرها

به فیلبند که برسید، مانند دیگر مناطق خطه شمال کشور وَ به طور خاص، مازندران، زیبایی ها همچنان ادامه دارد و در فیلبند دوچندان می گردد. شما قدم به جایی می گذارید که خورشید را هنگام طلوعِ دل انگیزش، بر فراز ابرها خواهید دید.

آنچه بیش از پیش شما را مسحور زیبایی خود می نماید، این است که شما به راحتی می توانید بر فراز ابرها بایستید و حرکت این اقیانوس پهناور را مقابل چشمان تان ببینید. جایی که می توانید تکه ای از بهشت خداوند را ببینید.

پیک نیک یا اقامت

فیلبندِ فرح بخش، به قدری زیبااست که در فصل های بهار و تابستان بیش از 2 برابر ساکنان آن جا، گردشگران و مسافران به این روستا سر می زنند؛ وَ جالب است بدانید در این دهکده، هیچ گونه هتل یا مسافرخانه ای نیست. بنابراین، شما می توانید در خانه اهالی بمانید و یا با اجاره ویلاهای نوساز، شب را به صبح برسانید.

اما پیشنهاد ما این است که صبح زود به جاده بزنید و به این سفر، به عنوان تور یک روزه نگاه کنید. پیک نیکی خانوادگی یا گردشی با دوستان، که تا شب هم بتوانید از تمامی مناظر شگفت انگیز دیدن کنید.

حیف نیست فیلبند را نبینید؟

غیر از ابرهای سحرآمیز و مه غلیظ در فیلبند که سوژه عکاسی تعداد بی شماری از گردشگران است؛ شما می توانید خاطرات دیگری نیز در این روستا برای خود ثبت کنید.

مناظر طبیعی

آب وهوای مطبوع و دل انگیز در دامنه کوهپایه، باعث به وجود آمدن مناطقی خرم و سرسبز در فیلبند شده است. دیدن گاوهای تمیز با زنگوله های پر سروصدا، بزغاله هایی که با شیطنت دنبال هم می دوند، به هم برخورد می نمایند و پس از مکثی، از نو بازی را از سر می گیرند؛ همراه با آوای پرندگان کم نظیر در این منطقه و نم باران، شما را به گردشی بی سرانجام وا می دارد.

کوهنوردی به سوی قله

اگر شب را در فیلبند ماندید؛ حتماً صبح زود، کوله بارِ صعود به قله های روستای فیلبند را ببندید و همراه با یک راهنما، از جاده های خاکی و گردنه ها بگذرید، به چشمه برسید، نفسی تازه کنید وَ دوباره راه تان را به سوی قله 3700 متری حصین بن ادامه دهید. می توانید قله باشکوه دماوند را به وضوح در قاب عکسی ببینید.

حرف آخر

در سخنِ آخرِ این مقاله آنچه مهم است بدانید این که بهتر است در سفر به روستاهای کوهپایه ای، حتماً لباس گرم با خود ببرید. دقت کنید وسایل سفرتان تکمیل باشد تا خدشه ای به اعصاب تان وارد نگردد؛ چون دیدن زیبایی ها، مستقیم به زیبایی دریچه چشمان شما ربط دارد. اگر شب را ماندید، حتماً تصاویری از غروب آفتاب تهیه کنید تا آلبوم عکس تان چیزی کم وکسر نداشته باشد.

همچنین از شما دعوت می کنیم برای خواندن مطالب بیشتر و مرتبط با گردشگری به خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1064

به "فیلبند ، روستایی شناور در اقیانوس ابرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلبند ، روستایی شناور در اقیانوس ابرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید