فهرست خرید یحیی برای پرسپولیس آسیایی؛ بازیکنان ملی پوش و 3 گزینه خارجی باکیفیت

به گزارش تور روسیه ارزان، اینکه یحیی گل محمدی هنوز فهرست خریدی به باشگاه پرسپولیس نداده علت بر این نمی گردد که او هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

فهرست خرید یحیی برای پرسپولیس آسیایی؛ بازیکنان ملی پوش و 3 گزینه خارجی باکیفیت

به گزارش خبرنگاران پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ بیست ودوم حضورش در لیگ قهرمانان فصل آینده قطعی است، البته اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا تاییدیه کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای را بپذیرد و از مدارک باشگاه پرسپولیس ایراد نگیرد. مدیریت این باشگاه اطمینان صد در صد دارد که مجوز حرفه ای شان صادر خواهد شد و نگرانی اصلی آنها این است که روند رو به جلوی آنها با تغییراتی که احتمالا تا بعد از مجمع در دو باشگاه سرخابی رخ خواهد داد، متوقف گردد. رضا درویش از ابتدای ورودش به باشگاه برنامه گسترده ای را برای حل مسائل این باشگاه در راستای اخذ مجوز حرفه ای انجام داد و وقتی که به نتیجه رسید طبیعی است که دوست داشته باشد با پرسپولیس همچنان در لیگ قهرمانان هم ادامه دهد.

اما شواهد امر نشان می دهد که احتمال تغییرات در باشگاه پرسپولیس زیاد است. به طور قطع سه یا چهار عضو تازه که مالی هم خواهند بود به هیات مدیره تازه باشگاه اضافه خواهند شد و تا الان تقریبا ماندن رضا درویش در هیات مدیره این باشگاه قطعی است اما اینکه نظر اعضای تازه هیات مدیره برای مدیریت درویش چه خواهد بود فعلا معین نیست. وزارت ورزش اصلا دوست ندارد در تغییرات مدیریتی که در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رخ می دهد، سهمی نداشته باشد. به همین دلیل درویش از حمایت وزیر ورزش برخوردار است. بدون تردید حمید سجادی حداقل در انتخاب یکی دو عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نقش خواهد داشت و از این حیث درویش گزینه اول او برای ادامه کار در هیات مدیره و مدیریت باشگاه پرسپولیس است.

البته در این مورد خیلی مهم است که در مجمع باشگاه پرسپولیس چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

قدر مسلم باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده بیش از هر زمان دیگری به منابع مالی قوی احتیاج دارد تا بتواند از پس بدهی هایش بربیاید. این باشگاه در دو سه سال اخیر وام های سنگین زیادی گرفته که زمان برگرداندن آنها فرا رسیده است. به این ترتیب اعضای تازه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در بدو ورودشان حداقل باید 200 میلیارد تومان پول برای این باشگاه فراهم نمایند تا بتوانند بدهی های خود را صاف نمایند. جدا از اینکه این باشگاه برای فصل جابجایی پیش رو هم بودجه جداگانه می خواهد.

چرا یحیی فهرست نمی دهد؟

فصل پیش یحیی گل محمدی قبل از اتمام لیگ فهرست خرید خود را معین نموده و تحویل باشگاه داده بود اما در حال حاضر که بیشتر از یک هفته از اتمام لیگ می گذرد هنوز هیچ فعالیت جابجاییی را در باشگاه پرسپولیس شاهد نیستیم. حتی مدیریت و معاونان باشگاه هم که فصل پیش چند گزینه را برای تقویت تیم شان به یحیی معرفی کردند، در شرایط فعلی اقدامی در این زمینه نداشته اند. در این مورد باخبر شدیم هم سرمربی تیم و هم مدیریت باشگاه پرسپولیس در پی این هستند ببینند در مجمع چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. مجمعی که روز 16 خرداد ماه جاری برگزار می گردد و نفرات تازهی به هیات مدیره سرخابی ها اضافه خواهند شد.

ترجیح خارجی به داخلی

اینکه یحیی گل محمدی هنوز فهرست خریدی به باشگاه پرسپولیس نداده علت بر این نمی گردد که او هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است. در این مورد باخبر شدیم که یحیی در پی این است تا تیمش را برای قهرمانی در آسیا ببندد. از این رو میخواهد در میان خریدهای داخلی فقط بازیکن ملی پوش جذب کند و فهرست سهمیه خارجی تیمش را هم با جذب حداقل سه بازیکن خارجی دیگر تکمیل کند. یحیی برای پست های دفاع چپ، هافبک طراح و مهاجم نوک در پی تقویت تیمش است و در پی این است تا با جذب نفرات خارجی خوب در این پست ها فهرست خود را ببندد.

کوشش برای حفظ ستاره ها

در بین نفرات شاخص پرسپولیس هستند نفراتی که قراردادشان به زودی با این باشگاه به سرانجام خواهد رسید. میلاد سرلک، سعید صادقی، عیسی آل کثیر و فرشاد فرجی از جمله این بازیکنان هستند. در این میان سرلک فصل پیش در پی رفتن به فوتبال اروپا بود اما به خاطر جام جهانی ترجیح داد یک فصل دیگر سرخپوش بماند، اما احتمال اینکه او در تابستان لژیونر گردد وجود دارد. سعید صادقی هم فصل پیش سخت مورد توجه سپاهان، استقلال و تراکتور بود و درنهایت سرخپوش شد. او زیر بار اینکه قرارداد دوساله امضا کند نرفت و به نظر می آید در تابستان هم به راحتی قراردادش را تمدید نکند. عیسی آل کثیر هم که نیم فصل دوست داشت یک سال ونیمه امضا کند و یحیی مخالفت کرد، حالا به روزهای اوجش برگشته است. او بدون شک برای تمدید قرارداد شرایطی به مراتب سخت تر از نیم فصل، پیش روی باشگاه پرسپولیس خواهد گذاشت. فرشاد فرجی هم قطعا می داند که برای ثابت بازی کردن در پرسپولیس کار سختی دارد اما قطعا یکی از مهره هایی است که یحیی تمایل به حفظ او دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2564

به "فهرست خرید یحیی برای پرسپولیس آسیایی؛ بازیکنان ملی پوش و 3 گزینه خارجی باکیفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست خرید یحیی برای پرسپولیس آسیایی؛ بازیکنان ملی پوش و 3 گزینه خارجی باکیفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید