مبادله 120 زندانی بین دولت افغانستان و طالبان گامی برای اعتمادسازی

به گزارش تور روسیه ارزان، در حالی که هیئت سه نفری طالبان در کابل به سر می برد، برای اعتمادسازی قرار است 120 زندانی بین دولت افغانستان و طالبان امروز مبادله شوند.

مبادله 120 زندانی بین دولت افغانستان و طالبان گامی برای اعتمادسازی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بعضی منابع به رسانه ها در افغانستان گفته اند که امروز (14 فروردین) نخستین مرحله تبادل زندانیان بین دولت افغانستان و طالبان انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، قرار است در این مرحله 100 زندانی طالبان و 20 زندانی دولت توسط طرفین آزاد شوند.

مولوی عبدالفتاح، مولوی محمد اختر و مولوی محمد ابراهیم اعضای فنی هیئت طالبان که پس از سفر به کابل در سفارت قطر در کابل حضور دارند، از فرایند آزادی زندانیان طالبان نظارت می نماید.

به گزارش جمهور، دولت افغانستان گفته بود که کاهش خشونت و توافق طالبان برای آتش بس از شرایط آزادی زندانیان طالبان است.

اشرف غنی دستور عفو و آزادی زندانیان طالبان را در 21 اسفند ماه سال گذشته به مناسبت شروع مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان را امضا کرد.

صدیق صدیقی سخنگوی غنی گفته بود: افرادی که با استفاده از این دستور آزاد می شوند مکلف به ارائه تعهد کتبی مبنی بر عدم بازگشت به صفوف جنگ هستند و آزادی این زندانیان پس از تکمیل فرایند بیومتریک آن ها صورت می گیرد.

صدیقی اظهارداشت که از تاریخ 24 اسفند آزادی 1500 نفر از زندانیان طالبان شروع می گردد و پس از آن در هر روز 100 نفر از آنها با توجه به سن، شرایط سلامتی و مدت زمان حبس به جامانده آزاد خواهند شد اما آزادی این زندانیان بدلایل اختلافات طرفین به تعویق افتاد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1239

به "مبادله 120 زندانی بین دولت افغانستان و طالبان گامی برای اعتمادسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبادله 120 زندانی بین دولت افغانستان و طالبان گامی برای اعتمادسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید