مدیریت اضطراب در بچه ها 5 تا 9 سال

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران ، با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی از ابتلا به بیماری کووید -19 ، تعطیلی مدارس و قرنطینه شدن در خانه، اضطراب و نگرانی در مردم مخصوصا بچه ها افزایش یافته است. از آنجا که افزایش اضطراب و استرس در بچه ها می تواند نگران کننده باشد، باید به فکر راه هایی برای کاهش اضطراب و نگرانی در آن ها باشیم.

مدیریت اضطراب در بچه ها 5 تا 9 سال

چگونه هیولای اضطراب خود را گرسنه بگذاریم از جمله آثاری است که برای مدیریت اضطراب در بچه ها 5 تا 9 سال با ترجمه مریم خلیلی نژاد و سیدمرتضی ارجمندی نسب از سوی انتشارات ارجمند راهی کتاب فروشی ها شده است.

کیت کالینز، مولف این کتاب، سال هاست که برای یاری به بچه ها، جوانان و والدین آن ها در حوزه مسائل هیجانی فعالیت می نماید. مسائلی مانند اضطراب که بچه ها و جوانان امروز با آن روبه رو هستند. علاوه براین کیت، آموزش و هدایت هایی برای متخصصان درباره اصول مختلف روش های حمایت از بچه ها، جوانان و خانواده های شان ارائه می دهد تا هنگامی که کودک یا جوانی از مسائلی همچون اضطراب رنج می برد بتواند مشکل را حل نماید.

دلایل مختلفی مانند عوامل زیستی، عوامل ژنتیکی و ارثی یا عوامل محیطی در بروز و شدت اضطراب نقش دارند. از علائم اضطراب در بچه ها می توان به احساس خستگی، سردرد و سرگیجه، مشکل در تمرکز و کاهش عملکرد تحصیلی، تکرر ادرار، بی خوابی، نگرانی و ... اشاره نمود.

همانطور که در پشت جلد کتاب اشاره شده، اضطراب در بچه ها بسیار زود شروع می گردد و درصورتی که درمان نگردد به شیوه های مختلفی خود را تثبیت می نماید. معمولا بی اشتهایی، شب ادراری، بهانه گیری، بدخلقی و عدم تمرکز را می توان بعضی از علائم آن دانست. آنچه حائز اهمیت است اتخاذ نوعی روش درمانی برای کاهش یا غلبه بر این اضطراب است تا بتوان پیش از آنکه درمان سخت تر گردد قدمی برای برطرف آن برداشت.

نویسنده در کتاب چگونه هیولای اضطراب خود را گرسنه بگذاریم رویکرد رفتاردرمانی شناختی را به شیوه ای کاملا عملی برای غلبه بر اضطراب بچه ها به کار بسته است و با بهره گیری از تعداد زیادی داستان، معما، آزمون، نقاشی و بازی این کتاب را برای آن ها بسیار جذاب نموده است.

بچه ها با مطالعه این کتاب یاد می گیرند چگونه با تغییر فکر و رفتار خود اضطرابشان را مدیریت نموده و اجازه ندهند هیولای اضطراب در آن ها بیشتر رشد کند. همچنین این کتاب، به درمانگران، والدین و مربیان جهت کاهش اضطراب بچه ها یاری می نماید.

از دیگر آثار کیت کالینز که به فارسی ترجمه شده می توان به سارق عزت نفس خود را تبعید کنید، گرسنگی دادن به بچه غول عصبانی، چگونه هیولای امتحان را گرسنه بگذاریم، چگونه هیولای خشم خود را گرسنه بگذاریم و سارق تصویر بدنتان را تبعید کنید اشاره نمود.

چگونه هیولای اضطراب خود را گرسنه بگذاریم کتاب کار رفتاردرمانی شناختی برای مدیریت اضطراب در بچه ها 5 تا 9 سال در 200 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 17هزار تومان از سوی انتشارات ارجمند راهی کتاب فروشی ها شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1318

به "مدیریت اضطراب در بچه ها 5 تا 9 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت اضطراب در بچه ها 5 تا 9 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید