نوجوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری به تاب آوری نیاز دارند، راهکارهای ارتقاء تاب آوری

به گزارش تور روسیه ارزان، زهره عرب زاده کوپائی مترجم کتاب نوجوان تاب آور در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر توضیح داد: نوجوان تاب آور با استفاده از تحقیقات و داستان های مجذوب کننده، اطلاعات مرتبط و ساده ای درباره سلامت جسمانی و عاطفی ارائه می دهد و به ما امکان می دهد تا بدانیم که چگونه تاب آور بودن امکان پذیر است.

نوجوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری به تاب آوری نیاز دارند، راهکارهای ارتقاء تاب آوری

او با اشاره به هدف اصلی از ترجمه این اثر گفت: تاب آوری معجزه ای رفتاری است که ما را به زندگی عادی برمی گرداند. اگر این ویژگی و توانایی را در نوجوان تقویت کنیم، حتی این موقعیت ها را فرصتی برای ارتقاء و رشد شخصیت خود دانسته و بعد از تجربه رنج ها و غصه ها، فشارها و شکست ها، و تلخی های زندگی می تواند دست ها را به زانو بگیرد و دوباره از جا بلند شود.. تاب آوری کمکش می کند زخم ها را التیام ببخشد و لحظه ها را شادتر و آرام تر زندگی کند.

به گفته عرب زاده کوپائی، مخاطب اصلی کتاب نوجوانان هستند و روان درمانگران و معلمان می توانند از این به عنوان راهنما در کار خود با نوجوانان و گروه های فردی استفاده کنند. والدین و نوجوانان از این کتاب برای تقویت گفتگوی غنی در حین یادگیری نیز می توانند باهم استفاده می کنند.

او اضافه کرد: شیلا راجا با سادگی درخشان می نویسد. دراین کتاب گام های عملی، قابل مدیریت و واقع بینانه را در اختیار خواننده قرار می دهد. نویسنده با عادی سازی وجود عوامل استرس زا برای همه، ایده های متفکرانه ای را برای بهبود سلامتی و افزایش تاب آوری ،مدیریت خواب، استرس و احساسات سخت و نکاتی برای توسعه فکر آگاهی، عادات سالم و ارتباطات اجتماعی که مورد استفاده نوجوانان و والدین و متخصصان این حوزه هست بیان می کند.

این مترجم گفت: متخصصان این حوزه نیز معتقدند: این کتاب برای ارتقاء تاب آوری است و با صحبت مستقیم با نوجوانان و جوانان، مهارت های عملی را برای پیمایش در جهان، ایجاد تاب آوری و رشد برای داشتن یک زندگی معنادار فراهم می کند و والدین و متخصصانی که در پی منبعی استثنایی برای ارتقای تاب آوری و عملکرد سازگارانه در نوجوانان هستند، می توانند از این کتاب استفاده کنند.

او با بیان اینکه تاب آوری را می توان آموخت؛ ما با آن متولد نشده ایم؛ بنابراین با یادگیری و تمرین مهارت های این کتاب که نه تنها برای نوجوانانی که پریشانی و ناملایمات را تجربه می کنند، بلکه برای کسانی که در پی مهارت های بهزیستی عاطفی هستند،مجذوب کننده و زیبا نوشته شده است وبدین طریق می توانیم تاب آوری را ارتقاء دهیم عنوان کرد: با توجه به پیامد های ناشی از تفاوت سبک های زندگی و شکاف نسلی در سال های اخیر، لازم است بحث تاب آوری مورد توجه قرار گرفته و کارشناسان از طریق آموزش به نوجوانان سطح آن را ارتقا دهند. در واقع رفتارهای تاب آورانه به افراد کمک می کند تا بر تجارب منفی چیره شوند و حتی آنها را به تجارب مثبت در خودشان تبدیل کنند.

عرب زاده کوپائی گفت: به همین دلیل است که روان شناسان در مفهوم تاب آوری دو وجه را مهم می دانند. اول اینکه فرد یک حادثه یا رویداد آسیب زا و فشار و سختی را تجربه می کند و دوم اینکه در برابر این حوادث انعطاف پذیر است و برای بازگشت به عملکرد و کارکردهای معمول خود دست به جبران می زند. افراد تاب آور توانایی ترمیم ضربه های روانی وارد شده به آنها و فائق آمدن بر سختی را دارند و ما باید با آموزش تاب آوری به نوجوانان به آنها بیاموزیم که چگونه این تضادها و سبک های مختلف زندگی را بپذیرند و با آن کنار بیایند. نوجوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری به تاب آوری نیاز دارند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2590

به "نوجوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری به تاب آوری نیاز دارند، راهکارهای ارتقاء تاب آوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوجوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری به تاب آوری نیاز دارند، راهکارهای ارتقاء تاب آوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید