مذاکره کننده ارشد کره شمالی: چنانچه مذاکرات با آمریکا به نتیجه نرسد، اتفاقات وحشتناکی خواهد افتاد ، آمریکا در مذاکرات سوئد هیچ پیشنهاد جدیدی ارایه نکرد

به گزارش تور روسیه ارزان، مذاکره کننده ارشد کره شمالی که بتازگی از مذاکرات بدون نتیجه سوئد برگشته است به واشنگتن هشدار داد چنانچه این مذاکرات به نتیجه نرسد اتفاقات وحشتناکی خواهد افتاد.

مذاکره کننده ارشد کره شمالی: چنانچه مذاکرات با آمریکا به نتیجه نرسد، اتفاقات وحشتناکی خواهد افتاد ، آمریکا در مذاکرات سوئد هیچ پیشنهاد جدیدی ارایه نکرد

به گزارش یونهاپ، کیم میونگ گیل روز دوشنبه در راستا برگشت از سوئد به کره شمالی در پکن افزود: آمریکا هیچ پیشنهاد و گزینه جدیدی را در این مذاکرات ارایه نکرد و مذاکرات به همین دلیل بدون نتیجه سرانجام یافت اکنون توپ در زمین آمریکا است و شکست این مذاکرات باعث رخدادهای وحشتناکی در آینده خواهد شد.

دوره تازه مذاکرات آمریکا و کره شمالی این بار در سطح کارشناسی روز شنبه در استکهلم پایتخت سوئد آغاز شد اما بعد از چند ساعت کره شمالی بیان نمود این مذاکرات را با توجه به اینکه آمریکا هیچ پیشنهاد جدیدی ارایه نکرده است ترک می کند.

به رغم انصراف کره شمالی از ادامه مذاکره با تیم ترامپ و اظهار ناامیدی کاخ سفید در ساعات اولیه بعد از توقف مذاکرات، وزارت خارجه آمریکا چند ساعت بعد با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد مذاکرات خلع سلاح هسته ای با تیم کره شمالی روز شنبه در شهر استکهلم سوئد به طور مثبت برگزار شد و حتی آمریکا دعوت سوئد برای دیدار مجدد در دو هفته را پذیرفت.

گفت و گوهای واشنگتن - پیونگ یانگ در حالی بعد از چند ماه بلاتکلیفی از سر گرفته شده بود که کره شمالی روز پنجشنبه یعنی دو روز قبل از آغاز این مذاکرات یک موشک جدید بالستیک از زیردریایی پرتاب کرد.

دور اول مذاکرات هسته ای میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سال 2018 در سنگاپور برگزار شد که نتیجه ای در برنداشت.

دور دوم مذاکرات نیز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد که به شکست ختم شد، ترامپ و کیم بار سوم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشد است.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 937

به "مذاکره کننده ارشد کره شمالی: چنانچه مذاکرات با آمریکا به نتیجه نرسد، اتفاقات وحشتناکی خواهد افتاد ، آمریکا در مذاکرات سوئد هیچ پیشنهاد جدیدی ارایه نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره کننده ارشد کره شمالی: چنانچه مذاکرات با آمریکا به نتیجه نرسد، اتفاقات وحشتناکی خواهد افتاد ، آمریکا در مذاکرات سوئد هیچ پیشنهاد جدیدی ارایه نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید