تور روسیه ارزان: مسکو: از تنش زایی ها حول آزمایش های موشکی کره شمالی حمایت نمی کنیم

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر عدم حمایت مسکو از تنش زایی ها حول آزمایش موشکی کره شمالی، گفت باید از گام هایی که منجر به افزایش تنش ها و اخلال در فرایند خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره می گردد، اجتناب کرد.

تور روسیه ارزان: مسکو: از تنش زایی ها حول آزمایش های موشکی کره شمالی حمایت نمی کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت مسکو از هیچ گونه تنش زایی ها حول آزمایش های موشکی کره شمالی حمایت نمی نماید.

ریابکوف طی نشست خبری شرح داد روسیه در حال رصد اطلاعات مربوط به آخرین پرتاب های موشکی کره شمالی است و مهم این است که گامی برداشته نگردد که مانع از سرگیری فرایند مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره گردد.

به نوشته وبگاه شبکه ریانووستی، وی توضیح داد: ما تمام اطلاعاتی را که از منابع مختلف در این زمینه به دست می آید نظارت می کنیم، البته ما آنها را با قطعنامه های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد تطابق می دهیم، که رژیم تحریمی نسبتاً سختی را علیه کره شمالی وضع کرد و الزامات پارامترهای مجاز را مشخص کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم اجتناب از اقداماتی که در فرایند سیاسی خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره اخلال ایجاد می نماید، گفت: شلیک موشک های اخیر کره شمالی از جمله آزمایش موشکی مافوق صوت در چشم اندازهای از سرگیری گفت وگو برای حل مشکل شبه جزیره کره پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش، ریابکوف بعلاوه گفت: ما از کوشش های فرضی برای سوءاستفاده از آزمایش های [موشکی] کره شمالی برای افزایش تنش ها حمایت نمی کنیم. ما معتقدیم که راه جایگزینی وجود دارد و اینکه هرچه سریعتر فرایند سیاسی و گفت وگو باید از سر گرفته گردد، برای امنیت تمام منطقه شمال شرقی آسیا و دنیا بهتر است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد روز چهارشنبه اطلاع داد که این کشور روز سه شنبه کی موشک هایپرسونیک تازه را آزمایش نموده است.

پیش از این هم کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش های موشکی، اما گفت پیونگ یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری ها علیه هیچ کشوری ندارد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2145

به "تور روسیه ارزان: مسکو: از تنش زایی ها حول آزمایش های موشکی کره شمالی حمایت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: مسکو: از تنش زایی ها حول آزمایش های موشکی کره شمالی حمایت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید