هتلی که هر سال آب می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، هتل های مجلل برفی در شمال اروپا و کانادا هر ساله پذیرای مهمانان ثروتمندی هستند که از کمی هیجان در منظره ها برفی لذت برده و پول خوبی هم خرج می نمایند. هتل یوکاس یروی در سوئد هم از جمله این هتل ها و معروف ترین و قدیمی ترین آن هاست.

هتلی که هر سال آب می گردد

25 سال پیش برای نخستین بار میهمانان هتل یخی سوئد در اتاق هایی با دیوارهای برفی، شب را به روز رساندند. با خبرنگاران همراه باشید تا با هتل یوکاس یروی آشنا شوید.

داستان ساخته شدن هتل یخی

هر سال وقتی که دمای هوای سرزمین های شمالی سوئد به زیر صفر سقوط می نماید، قالب های بلورین یخ از یک دریاچه محلی جمع آوری شده و به اشکال هندسی فوق العاده ای تراش می خورند.در منطقه ای به نام یوکاس یروی، زیرساخت های لازم برای ساخت یک هتل یخی بی نظیر آماده می شود.

قبل از هر چیز برف فشرده شده، نقش پشتیبان را بازی می نماید تا خانه اسکیمویی یا همان ایگلوی بزرگ و محکمی ساخته شود. در واقع نقش پوسته بیرونی هتل یوکاس یروی را بازی می نماید. آنچه این خانه قطبی را به یک قلعه برفیِ جادویی تبدیل می نماید، مجسمه های زیبای یخی و نورپردازی ویژه ای است که به وسیله هنرمندانی چیره دست طراحی، ساخته و پرداخته می شوند.

یکی از جاذبه های گردشگری سوئد

هتل یخی سوئد یا آیس هتل، یکی از جاذبه های گردشگری سوئد است که هر ساله هزاران نفر را از نقاط مختلف دنیا به سوئد می کشاند. این هتل معمولا از ماه مه به بعد شروع به آب شدن و از بین رفتن می نماید. ساخت آن از اکتبر هر سال شروع می شود تا در فصل زمستان پذیرای گردشگر ها باشد. به مساحت و امکانات تفریحی این هتل که اولین پایه های آن در دهه 1970 میلادی ریخته شد، هر ساله اضافه می شود.

مسافرین هتل

مسافرین این هتل اغلب از افراد ثروتمند تشکیل شده اند، چون هزینه اقامت در آن به دلیل زمان محدود و هزینه بالای ساخت هر ساله آن، بسیار بالاست. این هتل به امکانات تکنیکی مدرنی مجهز است که موجب می شود، درجه دمای آن ثابت مانده و تا حد امکان استفاده از استخر آب گرم نیز وجود داشته باشد.

تجهیزات و تزئینات هتل یخی سوئد

هر ساله برای ساخت ساختمان اصلی هتل از بیش از ده هزار تن برف و یخ استفاده می شود. در مرحله بعد، صنعت کاران به ساخت وسایل آن مشغول می شوند. بعضی از برجسته ترین هنرمندان و مجسمه سازان دنیا هر ساله دست به خلق آثار زیبایی از یخ می زنند که به عنوان تزئینات هتل مورد استفاده قرار می گیرد. لیوان ها و بشقاب ها نیز در این هتل همگی از یخ هستند. اگر به رازهای گردشگری علاقه دارید راز تراکوتا، ارتش سربازهای خفته در خاک برملا شد! را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر رازهای جالب درباره عجایب هفتگانه که نمی دانید را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2459

به "هتلی که هر سال آب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتلی که هر سال آب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید