هواپیمای مالزی آخرین بار در تنگه ملکه دیده شده است

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: یک مقام ارشد ارتش مالزی تاکید نمود، هواپیمای مسافربری این کشور که 4 روز پیش با 239 مسافر ناپدید شده در آخرین لحظات با تغییر راستا خود به سوی غرب در نزدیکی تنگه ملکه دیده شده است.

هواپیمای مالزی آخرین بار در تنگه ملکه دیده شده است

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هواپیمای مسافربری مالزی روز شنبه یک ساعت پس از برخاستن از فرودگاه کوالالامپور در مقصد خود به سوی پکن از صفحه رادار محو شده و ارتباط مخابراتی خلبان با برج مراقبت قطع شده است. ارتش مالزی اکنون بر این باور است که این هواپیمای مسافربری با تغییر جهت خود به سوی غرب آخرین لحظات در تنگه ملکه دیده شده است.

بر اساس این گزارش یک مقام ارشد ارتش مالزی گفت، هواپیمای مسافربری با کاهش ارتفاع خود و تغییر جهت به سوی تنگه ملکه پرواز نموده و سپس ناپدید شده است. تنگه ملکه یکی از شلوغ ترین جهتهای کشتی رانی دنیا به شمار می رود و در غرب مالزی قرار گرفته است. یک روزنامه چاپ مالزی نیز امروز سه شنبه به نقل از فرمانده نیروی هوایی نوشت، هواپیمای مسافربری در آخرین لحظات در ساعت 2 و 40 دقیقه شنبه توسط رادارهای ارتش در نزدیکی جزیره پالائو پراک در شمال تنگه ملکه شناسایی شده است. این هواپیما در این لحظه در ارتفاع 9 هزار متری در حال پرواز بوده است.

مقام های سازمان هواپیمایی و تیم های امداد و نجات در حال آنالیز این گزارش هستند. زمان اعلام شده توسط ارتش مالزی یک ساعت و 10 دقیقه پس از ناپدید شدن این هواپیما از صفحه رادار بوده است. هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت این هواپیما و مسافران و خدمه آن به دست نیامده است. مقام های مالزی تصمیم گرفته اند تا دامنه جستجوی خود را گسترش دهند.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند. هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 689

به "هواپیمای مالزی آخرین بار در تنگه ملکه دیده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای مالزی آخرین بار در تنگه ملکه دیده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید