شرایط نگران کننده اقشار متوسط، دست خانواده ها از این کالای اساسی کوتاه شد

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران : یک اقتصاددان گفت: تداوم گرانی گوشت قرمز و همچنین افزایش چند ماه گذشته قیمت مرغ، توان خرید این اقلام ضروری را از بسیاری از خانوارها گرفته و دست خانوار های ایرانی از این کالاهای اساسی کوتاه شده است.

شرایط نگران کننده اقشار متوسط، دست خانواده ها از این کالای اساسی کوتاه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، حسین راغفر، اقتصاددان پژوهشگر حوزهٔ فقر و عدالت مالی، با ذکر این مطلب می افزاید: بر اساس گزارش ها 30 درصد خانوارهای ایرانی در حال حاضر توان خرید گوشت را ندارند.

او علت افزایش نابرابری ها و فقر را اجرای سیاست های تعدیل مالی از دهه هفتاد تا کنون عنوان می نماید و می گوید: از دهه هفتاد تا به امروز، تهیه اقلام ضروری مردم با چالش همراه شده و شاخص های سلامت به خصوص درمناطق محروم و مرزی سقوط نموده اند که کوتاهی قد دانش آموزان یکی از نتایج آن بوده است.

این پژوهشگر حوزهٔ فقر و عدالت مالی با بیان اینکه از سال 73 بالغ بر 85 مورد اعتراض درباره قیمت نان داشتیم می گوید: سازو کار منسجمی برای شنیده شدن صدای مردم احتیاجمند و راهکارهایی برای یاری فوری به معیشت آنها احتیاج است.

این اقتصاددان با اشاره به شرایط نابسامان بازار کالاهای اساسی می گوید: خانواده ای که درآمد ندارد مجبور می گردد در صف طولانی گوشت یخ زده و مرغ دولتی بایستد و اگر هم در این صف ها به کرونا مبتلا شوند که مشکلاتشان چند برابر می گردد.

وی در ادامه می افزاید: در حال حاضر در شرایط نگران کننده ای هستیم که هیچ وقت قشر متوسط و ضعیف جامعه در چنین شرایطی نبوده است.

او با بیان اینکه معیشت اولویت مردم است می گوید: اساس زندگی بسیاری از اقشار جامعه در شرف از دست رفتن است.

راغفر در ادامه می گوید: به دلیل سیاست های غلط مالی عده ای فربه شده و خوی انسانی خود را از دست داده اند و به ماشین های عظیم اتلاف منابع و مصرف تبدیل شده اند.

این اقتصاددان می افزاید: فشار زیادی روی خانوارهای احتیاجمند و اقشار ضعیف جامعه است. تداوم این شرایط امکان ندارد مگر اینکه اقدام سریعی در این زمینه صورت گیرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1902

به "شرایط نگران کننده اقشار متوسط، دست خانواده ها از این کالای اساسی کوتاه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نگران کننده اقشار متوسط، دست خانواده ها از این کالای اساسی کوتاه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید