پنج باب کتابخانه به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اضافه می شود

به گزارش تور روسیه ارزان، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، گفت: در نظر داریم در صورت تخصیص اعتبار کافی یک باب کتابخانه سیار، 2 باب کتابخانه شهری با اولویت شهرهای فاقد کتابخانه و 2 باب کتابخانه مستقل و مشارکتی را در استان با هدف افزایش سرانه مطالعه راه اندازی کنیم تا همه به صورت مساوی و برابر از امکانات فرهنگی بهره مند شوند.

پنج باب کتابخانه به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اضافه می شود

وی ادامه داد: در حال حاضر استان آذربایجان غربی، 72 باب کتابخانه نهادی، 22 باب کتابخانه مشارکتی و 2 باب کتابخانه مستقل وجود دارد.

معصومی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد بیش از یک میلیون و 513 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های استان در اختیار اعضا واقع شده است و تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان بیش از 61 هزار عضو است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر 12 انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان فعالیت دارند، گفت: در تلاش هستیم اولین کتابخانه ثابت و سیار خیّرساز در ارومیه را به زودی با مشارکت خیرین راه اندازی کنیم.

وی بیان نمود: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مناطق حاشیه شهر می توان از ظرفیت دفاتر تسهیلگری ارومیه، کتابخانه کانون های مساجد استفاده و در این راستا برنامه ریزی لازم را انجام داد.

معصومی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی استان با بخش های امانت منابع، سالن های مطالعه آقایان و خانم ها، بخش کودک، بخش نشریات، بخش مرجع، بخش های دیداری، شنیداری و منابع گویا، منابع نوجوانان، کمک درسی، نوسوادان همه روزه به جز ایام تعطیل در خدمت عموم مردم واقع شده است؛ البته چند سال اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط متفاوت بوده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1982

به "پنج باب کتابخانه به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اضافه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج باب کتابخانه به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اضافه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید