پژوهشگران دانشگاه اراک آب شیرین کن های خورشیدی توسعه یافته را طراحی کردند

به گزارش تور روسیه ارزان، پژوهشگران دانشگاه اراک پیروز به طراحی و توسعه آب شیرین کن های خورشیدی با قابلیت تجاری سازی شدند.

پژوهشگران دانشگاه اراک آب شیرین کن های خورشیدی توسعه یافته را طراحی کردند

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دانشگاه اراک پیروز به طراحی و توسعه آب شیرین کن های خورشیدی شدند. این پژوهش در پژوهشگاه فناوری های نوین دانشگاه اراک صورت گرفت.

در این دستاورد پژوهشی، از ترکیب روش شیرین سازی Reverse Osmosis و روش Humidification-Dehumidification که به اختصار RO و HD خوانده می گردد، استفاده شده است. این روش برای افزایش راندمان تصفیه آب سیستم و جلوگیری از هدررفت منابع آبی استفاده می گردد.

پژوهشگران دانشگاه اراک در طراحی این آب شیرین کن یک نمونه اولیه به ظرفیت 1100 وات را فراوری و راه اندازی کردند. پسماند سیستم RO بعنوان ورودی در اختیار سیستم HD قرار می گیرد و پسماند HD بعنوان پسماند نهایی دفع می گردد. مجموعه ابزار های برقی این سیستم شامل شیر های برقی، موتور پمپ های الکتریکی و کمپرسور مورد استفاده در HD توسط یک آرایه از پانل های خورشیدی تغذیه می شوند. خروجی پانل ها بوسیله یک مبدل DC/DC و یک اینورتر تکفاز مشابه شکل زیر به برق تکفاز ولت تبدیل شده و بین مصرف نماینده ها توزیع می گردد.

در سیستم های مبتنی بر انرژی خورشیدی با توجه به ماهیت غیرخطی ولتاژ-جریان پانل ها، یک مجموعه باتری نیز برای ذخیره سازی انرژی مازاد و تزریق آن در زمان لازم به سیستم اضافه می گردد.

این پروژه علاوه بر کاربرد پژوهشی و نوآوری هایی که در طراحی آن به کار گرفته شده است، قابلیت کاربردی و تجاری سازی مناسبی نیز داشته و در صورت تمایل نهاد های دولتی و غیر دولتی و یا کاربران شخصی، توسعه دهندگان آن می توانند کل مجموعه را در قالب یک محصول فراوری و به کاربران آن عرضه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1648

به "پژوهشگران دانشگاه اراک آب شیرین کن های خورشیدی توسعه یافته را طراحی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه اراک آب شیرین کن های خورشیدی توسعه یافته را طراحی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید