پیروزی بانوان شطرنج باز ایران مقابل بخت نخست قهرمانی جام ملت های آسیا

به گزارش تور روسیه ارزان، تیم ملی شطرنج زنان ایران در مسابقات آنلاین جام ملت های آسیا 2020 به سه پیروزی رسید.

پیروزی بانوان شطرنج باز ایران مقابل بخت نخست قهرمانی جام ملت های آسیا

از سفر با رزرو تور پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا و توصیه پزشکان برای ماندن در خانه، قرار شد رقابت های جام ملت های آسیا 2020 در دو گروه بانوان و آقایان به صورت آنلاین برگزار گردد. این مسابقات از تاریخ 10 اکتبر (19 مهر) با حضور 38 تیم در بخش مردان و 32 تیم در بخش زنان در حال پیگیری است.

بانوان ایران که شانس ششم قهرمانی این مسابقات به شمار می آیند با ترکیب سارا سادات خادم الشریعه، مبینا علی نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی فر و مطهره اسدی در این رقابت ها حضور پیدا کردند.

در دور اول این رقابت ها بانوان ملی پوش ایران پیروز شدند با نتیجه قاطع 4 بر صفر به پیروزی برسند. سارا خادم الشریعه در دور اول این رقابت حضور نداشت.

در دور دوم، ملی پوشان به مصاف لبنان رفتند. در حالی که به نظر می رسید بانوان شطرنج ایران برای این بازی مشکل نداشته باشند، در این رقابت به سختی به پیروزی شدند. بانوان ایران توانستند با نتیجه 2.5 بر 1.5 لبنان را مغلوب نمایند. تنها پیروزی این دور توسط آناهیتا زاهدی فر به دست آمد و دیگر شطرنج بازان از جمله خادم الشریعه به تساوی رسیدند.

در دور آخر این رقابت ها ملی پوشان مقابل هند - که بخت نخست قهرمانی این مسابقات به حساب می آید - قرار گرفتند و توانستند با نتیجه 2.5 بر 1.5 پیروز این ملاقات شوند. خادم الشریعه در این رقابت مغلوب شد و آنوشا مهدیان به تساوی رضایت داد.

با این نتایج بانوان ملی پوش ایران فعلا در رده سوم این رقابت ها قرار گرفتند.

در این مسابقات تیم قدرتمند چین حضور نداشت و با این شرایط کشور هند هم در بخش مردان و هم در بخش بانوان شانس اول قهرمانی این رقابت ها به شمار می آید.

در آخر به نفرات برتر این مسابقات گواهینامه و مدال های طلا، نقره و برنز داده می گردد. همچنین برای این رقابت ها 20 هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1565

به "پیروزی بانوان شطرنج باز ایران مقابل بخت نخست قهرمانی جام ملت های آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی بانوان شطرنج باز ایران مقابل بخت نخست قهرمانی جام ملت های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید