چگونه عادت پیاده روی سالم را شروع کنیم؟

به گزارش تور روسیه ارزان، آماندا پالوچ، استادیار دپارتمان حرکت شناسی و مؤسسه علوم کاربردی زندگی در دانشگاه ماساچوست، می گوید: پیاده روی راهی عالی برای ورزش کردن است، زیرا می توانیم آن را در زندگی روزمره خود ادغام کنیم؛ و اگر بتوانید آن را در اطراف خانه یا محله خود قرار دهید، یکی از راحت ترین گزینه ها است.

چگونه عادت پیاده روی سالم را شروع کنیم؟

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، حتی یک دوره پیاده روی با شدت میانه تا شدید می تواند خواب، حافظه، توانایی تفکر و اضطراب را بهبود بخشد.

محققان دانشگاه هاروارد به فواید شگفت انگیزی اشاره می نمایند، از جمله اینکه پیاده روی می تواند هوس قند را کاهش دهد، درد مفاصل را کاهش دهد، ایمنی را تقویت کند، با ژنتیک چاقی مقابله کند و خطر سرطان سینه را کاهش دهد.

به گفته محققان دانشگاه ایالتی کلرادو، مزایای شناخته شده بیشتر شامل کاهش فشار خون بالا و خطر ابتلا به دیابت نوع 2، یاری به فرد برای حفظ وزن سالم و تقویت سیستم اسکلتی عضلانی است.

یک کارآزمایی بالینی در تگزاس نشان می دهد که نیم ساعت پیاده روی یا دویدن با قدرت، پنج بار در هفته باعث جریان خون بهتر در داخل و خارج مغز می گردد.

پالوچ می گوید: تن ها چند قدم بیشتر در روز بردارید، این یک راه عالی برای آغاز است. برنامه پیاده روی واقعاً خوب است، زیرا برای جمعیت بسیار گسترده ای مناسب است.

پالوچ توصیه می نماید براساس اندازه توانایی فیزیکی خود، به تدریج زمان پیاده روی را افزایش دهید.

بهتر است برای چند روز از یک دستگاه گام شمار بهره ببرید تا مراحل پایه خود را تعیین کنید؛ که معمولاً حدود 4000 گام است، سپس حدود 500 قدم در روز برای هفته بعد اضافه کنید.

پالوچ اضافه کرد که پیاده روی با شدت میانه تا شدید برای افرادی که می خواهند پیاده روی را در برنامه کاهش وزن قرار دهند مفیدتر است.

مطالعات بعلاوه نشان می دهد که گام های بیشتر با کاهش اندازه مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

پالوچ نکاتی را برای از دست ندادن تمرین پیاده روی ارائه می نماید:

شرایط پیاده روی را برای خود ایجاد کنید. موانع را تا حد امکان از بین ببرید.

در یک روز شلوغ، به جای یک تمرین معمولی، چند پله بالا بروید.

اگر یک روز را از دست دادید، احساس شکست نکنید.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2523

به "چگونه عادت پیاده روی سالم را شروع کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه عادت پیاده روی سالم را شروع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید