کاظمی: ساخت 30 درصد مدارس به وسیله خیرین کار ارزشمندی است

به گزارش تور روسیه ارزان، تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد جامعه خیرین مدرسه ساز همیشه در سال های اخیر فضای آموزشی را از بحران ها نجات داده اند به طوری که 30 درصد مدارس فعلی را خیرین ساخته اند و این کار بسیار ارزشمندی است.

کاظمی: ساخت 30 درصد مدارس به وسیله خیرین کار ارزشمندی است

علیرضا کاظمی در نشست با اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی رئیس سابق مجمع خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: مجاهدت با مال، گاهی اوقات، سخت تر از مجاهدت با جان است، بنابراین بعضی از افراد جانشان را برای حفظ مال از دست می دهند.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید اضافه نمود: اولین آرزوی انسانی که فوت می نماید برگشت به این جهان برای انفاق کردن است و انسان از خداوند در لحظه مرگ از خداوند می خواهد فرصت انفاق به او بدهد.

کاظمی گفت: هیچ صدقه ای بالاتر از انفاق در جهت تعلیم و تربیت نیست من دست همه عالمان و عاملان به امر خیر را می بوسم خداوند به خیرین لطف نموده و توفیق حضور در این میدان را به آن ها را داده است لذا هیچ توفیقی بالاتر از انفاق و کار خیر نیست و از جمله اعمالی است که همیشه ماندگار خواهد بود.

وی بیان نمود: دوام و قوام جامعه به نفس های گرم خیرین بستگی دارد و خداوند همیشه بر این نکته تأکید نموده است. تمام تمرکزم در دوره سرپرستی بر این است که بازگشایی خوبی در اول مهرماه داشته باشیم.

کاظمی ادامه داد: در خصوص آموزش و پرورش نباید هیچ گاه دچار ساده انگاری و کوچک انگاری بشویم. دو کار سخت در جوامع وجود دارد: یکی حکمرانی و دیگری تعلیم و تربیت است. حکمرانی ابزار قدرت را در دست دارد اما کار تعلیم و تربیت فاقد چنین ابزاری است بنابراین خیلی سخت است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: کار خیرین از دوجنبه قابل آنالیز است یکی حل مشکل عمرانی و دیگری بسط فرهنگ ایثار و نوعدوستی و انفاق در جامعه و این موضوع بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: جامعه خیرین همیشه در سال های اخیر فضای آموزشی را از بحران ها نجات داده اند. به طوری که 30درصد مدارس فعلی را خیرین ساخته اند و این کار بسیار ارزشمندی است.

کاظمی دوره اخیر را دوره اوج ساخت وساز و جذب مشارکت های خیرین در امر مدرسه سازی بر شمرد و اظهار کرد: آموزش و پرورش به شدت به حضور خیرین احتیاجمند است، لذا ما به سمت خیرین می رویم و دست آن ها را می فشاریم.

وی اضافه نمود: هرگز نباید انشقاق بین مجموعه های خیرین وجود داشته باشد، بنابراین هر تشکلی که در این عرصه فعالیت می نماید، باید زیر مجموعه جامعه خیرین قرار گیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: در عرصه مدرسه سازی باید نگاه کیفیت بخشی مورد توجه قرار گیرد و این دیدگاه در اجرای پروژه های عمرانی هم مد نظر باشد.

وی ادامه داد: تکریم خیرین یکی از ضروریات است و از صفات الهی است لذا برای قدردانی از کار ارزشمند خیرین، باید تکریم خیرین مورد نظر باشد. احتیاج به ایده پردازی در این مجموعه داریم؛ لذا باید یک هیأت اندیشه ورز در این عرصه فعالیت کند و ایده های نو بدهد.

شایان ذکر است در ابتدای این ملاقات تعدادی از اعضای جامعه خیرین، به تشریح وضع موجود ساخت و ساز مدارس در کشور به خصوص در شهر تهران، پرداختند و بر تقویت فرهنگ خیری در جامعه تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2094

به "کاظمی: ساخت 30 درصد مدارس به وسیله خیرین کار ارزشمندی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاظمی: ساخت 30 درصد مدارس به وسیله خیرین کار ارزشمندی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید