کبرای سیاهی که نام خود را از گورخر گرفته!، عکس

به گزارش تور روسیه ارزان، مار گورخری یک گونه کلاهدار سیاه مار کبری است که بومی چندین کشور جنوبی آفریقا است.

کبرای سیاهی که نام خود را از گورخر گرفته!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مار گورخری گونه ای سمی است که بومی آفریقا است و می تواند در بخش های مرکزی نامیبیا، آنگولا و استان های کیپ غربی و شمالی آفریقای جنوبی قرار گیرد و در زیستگاه هایی مانند منطقه ها صخره ای، بوته زارها و منطقه ها ساوانا زندگی می نماید. این گونه بومی منطقه ها خشک جنوب آفریقا است و بیشتر در طول شب فعال است و اغلب هنگام عبور از جاده ها پس از تاریک شدن هوا دیده می گردد.

بیشتر بخوانید:

جهش قیمتی پرچمداران تاشو سامسونگ خبرساز شد!/ عکس

صفرتاصد تردز؛ چرا کاربران از دست تردز عاصی شدند؟

مار گورخری آفریقایی می تواند در منطقه ها جنوبی آفریقا مانند نامیبیا، آنگولا و آفریقای جنوبی قرار داشته باشد و می تواند در محیط های مختلفی مانند بوته زارها، بیابان ها، زمین های صخره ای و ساوانا زندگی کند.

مار گورخری آفریقایی را می توان در سراسر منطقه ها جنوبی آفریقا از جمله در نامیبیا، آنگولا و آفریقای جنوبی یافت. این مارهای کبرا ممکن است در بوته ها، بیابان ها، منطقه ها صخره ای از جمله کوه ها و صخره ها و بعلاوه در ساوانا زندگی نمایند.

نام علمی مار گورخری یا مار کبری میله دار غربی N. Nigricincta است. Naja به معنی کبرا و nigricincta در لاتین به معنای سیاه است. در خصوص اینکه آیا آنها زیرگونه ای از مار کبرای گردن سیاه، ناجا نیگریکولیس هستند که نام آن به معنای کبری ماهی سیاه است، بحث هایی وجود دارد.

طول یک مار گورخری کاملاً بالغ تقریباً بیش از یک متر است، مار گورخری به راحتی با کلاه کبری سیاه و راه راه هایی که نام خود را از آن گرفته است، نوارهای سیاه و سفید گورخر که طول بدن مار کبری گورخری را می شاند، شناسایی می گردد. سر مار گورخری سیاه و سفید است.

مار گورخری آفریقایی بسیار تهاجمی نیست مگر اینکه در گوشه ای قرار گرفته باشد یا قصد تخم گذاری داشته باشد. با این حال، زمانی که انسانی ناآگاه به سراغشان بیاید از خود دفاع می نمایند و این می تواند به راحتی اتفاق بیفتد زیرا آنها دوست دارند روی زمین، درختان پنهان شوند و حتی در آب رودخانه شنا نمایند.

منبع: AZANIMALS

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2582

به "کبرای سیاهی که نام خود را از گورخر گرفته!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبرای سیاهی که نام خود را از گورخر گرفته!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید