یک کارگر ایرانی با چند سال کار کردن می تواند صاحب خانه گردد؟

به گزارش تور روسیه ارزان، یک مقام مسئول کارگری می گوید وام مسکن به کار کارگران نمی آید و آن ها با حقوق حداقلی و دریافتی اندکی که دارند 200 سال باید کار نمایند تا صاحب یک خانه شوند.

یک کارگر ایرانی با چند سال کار کردن می تواند صاحب خانه گردد؟

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی اصلانی درباره تاثیر پرداخت وام مسکن بر صاحبخانه شدن کارگران، گفت: شاید نیت از دادن وام های مسکن یاری به خانه دار کردن کارگران و گروه های کم درآمد و محروم جامعه باشد ولی با تجربه ای که در این زمینه داریم این وام ها چندان به کار کارگران نیامده است.

  • کارگر توان قسط 1.2 میلیون تومانی را ندارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد کارگران حداقل بگیرند و توان پرداخت ماهی یک میلیون و 200 هزار تومان قسط را ندارند، گفت: با شرایطی که در بحث قیمت مسکن به وجود آمده کارگران از این طرح ها استقبال نمی نمایند. وقتی کارگر با حداقل حقوق کار می نماید و یک خانه دست کم 500 میلیون تومان برایش آب می خورد او باید 200 سال کار کند تا از عهده خرید یک خانه برآید مگر اینکه دولت به میدان بیاید و مثل مسکن مهر یکسری امکانات و منابع و زمین های دولتی را برای این منظور اختصاص بدهد.

  • اختصاص زمین های دولتی برای مسکن کارگری

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز با تاکید بر اختصاص زمین های دستگاه های دولتی برای خانه دار شدن کارگران، گفت: در جلسه اخیری که در معاونت فرهنگی وزارت کار در مورد راهکارهای تامین مسکن کارگران داشتیم پیشنهاد شد که تعاونی های مسکن کارگری ایجاد شوند و ظرفیت تشکل های کارگری در معرفی کارگران فاقد مسکن مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مقرر شد در بحث پرداخت وام طرف حساب بانک نشویم و قرارداد بین بانک و سازنده منعقد گردد.

اصلانی در ادامه درباره ساخت مسکن کارگری در جوار شهرک های صنعتی ابراز عقیده کرد و گفت: طبعا ساخت خانه برای کارگران شاغل در شهرک های صنعتی تاثیرگذار است و به متعادل شدن قیمت ها در بازار منجر می گردد ولی قبل از هر چیز باید شرایط کارگر و کارفرما معین گردد.

  • معین شرایط کارگر و کارفرما قبل از ساخت واحد مسکونی

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد کارگران دارای قرارداد موقت هستند، گفت: کارگر قرارداد موقت امنیت شغلی ندارد و هر زمان نگران از دست دادن شغل خود است. به همین دلیل ابتدا باید شرایط کارگر و کارفرما معین گردد کارگر به دلیل ترس از عدم تمدید قرارداد و از دست دادن شغل ناچار به واگذاری خانه مسکونی و درگیر دادگستری نگردد.

این مقام مسئول کارگری در خاتمه بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل های کارگری تاکید و گفت: وزارت کار می تواند از تشکل های کارگری در فرایند خانه دار شدن کارگران و شناسایی کارگران فاقد خانه دعوت کند.

به گزارش ایسنا، بسیاری از کارشناسان و فعالان کارگری ساخت مسکن کارگری در شهرک های صنعتی را اقدامی راهگشا در جهت برطرف دغدغه مسکن کارگران می دانند. اواخر سال گذشته تفاهم نامه همکاری میان وزارتخانه های کار و راه و شهرسازی به منظور ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به امضا رسید.

  • حقوق کارگران در نیمه دوم سال 99 دوباره زیاد می گردد؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1453

به "یک کارگر ایرانی با چند سال کار کردن می تواند صاحب خانه گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کارگر ایرانی با چند سال کار کردن می تواند صاحب خانه گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید