12 ترفند حرفه ای بستن چمدان و جمع کردن وسایل مسافرت

به گزارش تور روسیه ارزان، وقتی از قبل برنامه ریزی می کنید بستن چمدان سفر و تهیه چک فهرست وسایل سفر بسیار راحت تر است. همان طور که برای سفر خود برنامه ریزی می کنید، می توانید با چک کردن آب و هوا، مکان و فعالیت های برنامه ریزی شده، آنچه را که باید با خود ببرید، مشخص کنید. جمع کردن وسایل سفر دغدغه ای است که همه ما هنگام سفر به آن فکر می کنیم. هیچ نگران نباشید! ما در مجله خبرنگاران ترفندهایی مؤثر و اصول بستن چمدان برای مسافرت را برایتان توضیح داده ایم. در سرویس با چند ترفند چمدان بستن همراه ما باشید.

12 ترفند حرفه ای بستن چمدان و جمع کردن وسایل مسافرت

1- فضا را به حداکثر برسانید

مهم نیست که برای مسافرت خود از ساک بهره ببرید یا چمدان؛ می توانید با دقت وسایل خود را بسته بندی کنید و فضای ساک یا چمدان را بهینه کنید. لوازم بهداشتی، دارویی و اشیای قیمتی مانند جواهرات را حتما در یک کیف مسافرتی جداگانه قرار دهید تا در صورت لزوم، سریع در دسترستان قرار بگیرند.

یکی از اصول بستن چمدان برای مسافرت و بهینه سازی فضا، رول کردن لباس هاست. اگر به فضای بیشتری در چمدان خود احتیاج دارید و نگران وزن آن نیستید، لباس های خود را رول کنید.

لباس های رول شده فضای کمتری نسبت به پیراهن ها و شلوارهای تا شده می گیرد. اگر فضای زیادی لازم ندارید و می خواهید وزن چمدان را پایین بیاورید، لباس های خود را تا کنید. در صورت داشتن لباس های مستعد چروک شدن، آنها را نیز تا بزنید.

برای صرفه جویی بیشتر در فضا، تا جایی که ممکن است، لباس را محکم بپیچانید. حتی می توانید از نوارهای لاستیکی یا کش مو بهره ببرید تا لباس های رول شده را در جای خودشان محکم کنید.

بیشتر بخوانید:

2- از مکعب های بسته بندی بهره ببرید

از مکعب های بسته بندی بهره ببرید تا مطمئن شوید همه چیز با هم متناسب است. مکعب های بسته بندی در واقع کیسه های کوچک تری هستند که می توانید برای چیدمان چمدانتان، از آنها یاری بگیرید. این مکعب ها را می توان با توجه به لباس، وزن یا نوع اقلام تنظیم کرد.

به عنوان مثال، شما ممکن است یک مکعب سنگین، میانه و سبک داشته باشید، یا ممکن است یکی را برای همه پیراهن ها، یکی برای تمام لباس های زیر و غیره داشته باشید. مکعب های بسته بندی از بسیاری از فروشگاه های بزرگ و بعلاوه خرده فروشان عمده و به صورت آنلاین در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

3- از فضای داخل کفش ها بهره ببرید

از داخل کفش های خود به عنوان فضای ذخیره سازی بهره ببرید. اگر جای دیگری برای کفش هایتان نیست و ناچارید آنها را در چمدان بگذارید، جوراب های خود را داخل کفش بگذارید. سایر اقلام کوچک لباس، مانند لباس زیر نیز به راحتی قابل جمع شدن و قراردادن در کفش شما هستند. خرده ریزها و سوغاتی های کوچک و شنماینده نیز در کفش ها به خوبی جا می شوند.

برای جا دادن لباس زیر، می توانید بعلاوه از شکاف و فاصله بین چمدان و لباس ها بهره ببرید. لباس زیر و جوراب را در قسمت های کناری و در فضای بین لباس های خود قرار دهید و کیف را پر کنید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که برای وسایل کوچک تر، از فضای ارزشمند وسط استفاده نمی کنید.

4- آب و هوای مقصد خود را چک کنید

قبل از بستن چمدان مسافرت، آب و هوای مقصد یا مقاصد خود را آنالیز کنید. به اخبار آنلاین نگاه کنید یا پیش بینی اخبار منطقه را آنالیز کنید تا در خصوص شرایط هوا در حین سفر، اطلاعات کاملی داشته باشید.

وسایلی را که برای آب و هوای مقصد مناسب است، بسته بندی کنید و لباس هایی را که به لحاظ فصلی مناسب نیستند، برندارید. اگر پیش بینی برای هوای بارانی است ژاکت یا بارانی که به سرعت خشک می گردد بردارید و اگر پیش بینی برای هوا معتدل است، از لباس های سبک تر بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: 8 ترفند کاربردی برای گردشگری و سفر کم هزینه و مقرون به صرفه

5- کیسه پلاستیکی به همراه داشته باشید

چند کیسه پلاستیکی را به همراه داشته باشید تا بتوانید کفش های کثیف و لباس های شسته نشده را بسته بندی کنید. این کار به شما این امکان می دهد تا لباس های شسته نشده و کثیف را به راحتی در گوشه چمدان و کنار لباس های تمیز قرار دهید و فضا را ذخیره کنید.

6- وسایل شنماینده را در مرکز چمدان قرار دهید

قراردادن شکستنی ها در مرکز چمدان، بهتر است؛ به این ترتیب احتمال شکسته شدن آنها کمتر است. بعلاوه می توانید وسایل شکستنی خود را لابه لای پیراهن ها، تی شرت ها یا سایر لباس ها قرار دهید تا از پوشش و محافظت بیشتری برخوردار شوند. این یکی از مهم ترین ترفندهای بستن چمدان برای مسافرت است.

7- وسایل را از سنگین به سبک بچینید

یکی از ترفندهای بستن چمدان برای مسافرت، سازماندهی آن از سنگین به سبک است. چمدان خود را از سنگین ترین مورد در پایین چمدان، تا سبک ترین وسیله در بالا سازماندهی کنید.

همواره وسایل سنگین تر یا بزرگ تر را در پایین چمدان قرار دهید. با این کار پیدا کردن وسایل آسان تر می گردد و اجسام سنگین باعث خرد کردن یا آسیب زدن به اجسام کوچک تر نمی گردد. وسایل سبک تر مانند پیراهن ها و لباس های خانه را در قسمت بالا بسته بندی کنید. این کار به توزیع یکنواخت وزن و جلوگیری از چروک شدن لباس های سبک یاری می نماید.

بیشتر بخوانید:

8- چندین لایه لباس سبک بردارید

لایه لایه پوشیدن لباس های سبک معمولا هم برای آب و هوای گرم و هم آب و هوای سرد یک ترفند موثر است. اگر می خواهید در سفر خود از چندین منطقه آب و هوایی تماشا کنید، وسایلی مانند پیراهن ها، کت ها و ژاکت های سبک وزن و روسری هایی را که می توانید به راحتی عوض کنید، بسته بندی کنید.

لباس های سبک مفید هستند؛ اما گزینه مناسبی برای تمام مقاصد مناسب نیستند. اگر در زمستان به شهر یا کشوری سرد سفر می کنید، حتما باید لباس های گرم و سنگین بردارید.

9- از لباس های چند منظوره بهره ببرید

اگر چه ممکن است در بعضی از سفرها، برای موارد خاص احتیاج به لباس خاصی داشته باشید؛ بیشتر سفرها این گونه نیست. در این نوع سفرها، سعی کنید لباس هایتان را در یک پالت رنگی نگه دارید تا مطمئن شوید همه چیزهایی که بسته بندی می کنید، با هم ست و هماهنگ می شوند.

مثلا به جای آوردن لباس متفاوت برای گردش در روز و بیرون رفتن در شب، سعی کنید یک لباس مشکی زیبا و راحت به همراه داشته باشید؛ تا برای تنوع بتوانید آن را با یک ژاکت بافتنی یا پشمی یا با اکسسوری های دیگر، ست کنید.

با انتخاب یک یا دو جفت کفش با رنگ خنثی که می تواند با چندین لباس همراه باشد ؛ فضای زیادی را ذخیره می کنید؛ به عنوان مثال؛ داشتن یک جفت چکمه یا کفش ساده مشکی می تواند در موقعیت های معمولی و رسمی استفاده گردد.

10- در هنگام جمع کردن وسایل برای مسافرت، لباس ها را فشرده سازی کنید

یکی از برترین ترفندها برای جمع کردن وسایل سفر و بستن چمدان این است که لوازم و لباس هایتان را فشرده سازی کنید. برای پیاده کردن این ترفند مسافرت باید لباس ها را داخل پلاستیک های فشرده سازی قرار دهید و سپس هوای داخل پلاستیک را به طور کامل تخلیه کنید تا حجم لباس شما کوچک گردد. این روش به خصوص برای لباس های زمستانی و حجیم بسیار کاربردی است.

11- لوازم آرایشی و بهداشتی تان را در مقدار کوچک تر انتخاب کنید

چگونه وسایل سفر را جمع کنیم تا حجم کمتری را اشغال نمایند؟ قطعاً لوازم بهداشتی و آرایشی فضای زیادی را در چمدان به خود اختصاص می دهد. برای رفع کردن این مشکل بهتر است لوازم بهداشتی تان را داخل قوطی های کوچک مسافرتی بریزید و به جای برداشتن بسته بندی اصلی هر محصول، تنها مقداری از آن را که احتیاج دارید همراهتان به سفر ببرید.

پیشنهاد می گردد در زمان جمع کردن چمدان تنها لوازم آرایش ضروری را بردارید و به جای بردن انواع سایه و رژ لب و لوازم آرایشی، از پک های مسافرتی که مقدار کوچک تری دارند بهره ببرید.

12- قبل از برداشتن هر لباس ابتدا فکر کنید

برای جمع کردن لباس و بستن چمدان سفر بهتر است هوشمندانه عمل کنید. ابتدا لباس هایتان را با هم ست کنید و برای روزهایی که در سفر هستید معین کنید. با این ترفند چمدان بستن دیگر احتیاجی نیست که هیچ لباس اضافه ای با خودتان داشته باشید و از قبل نیز برای استایل سفرتان برنامه ریزی دقیق تری دارید.

منبع: wikihow

منبع: افق کوروش
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2399

به "12 ترفند حرفه ای بستن چمدان و جمع کردن وسایل مسافرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ترفند حرفه ای بستن چمدان و جمع کردن وسایل مسافرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید