12 سال قبل در چنین روزی اپل گوشی آیفون را عرضه کرد

به گزارش تور روسیه ارزان، 12 سال قبل دقیقا در چنین روزی، اپل نخستین نسل آیفون را روانه بازار کرد. برای خرید این گجت هیجان انگیز، هزاران هوادار چند روز پشت در اپل استورها منتظر ماندند تا 499 دلار برای خرید مدل 4 گیگابایتی و 599 دلار برای خرید مدل 8 گیگابایتی بپردازند. این گوشی توسط استیو جابز در تاریخ 9 ژانویه معرفی گردید و خیلی زود توانست توجه افراد و رسانه های متعددی را جلب کند؛ گجتی که هوای تازه ای را برای صنعت گوشی ها به ارمغان آورد.

12 سال قبل در چنین روزی اپل گوشی آیفون را عرضه کرد

از بین مهم ترین ویژگی های نخستی آیفون می توانیم به صفحه نمایش چند لمسی 3.5 اینچی که برای زمان خود بزرگ محسوب می شد، اشاره کنیم. از بین محدودیت ها هم می توان مواردی مانند عدم امکان ضبط ویدیو و امکان پذیر نبودن کپی و پیست محتوا را نام برد.

پس از معرفی این گوشی، رقبا خیلی زود دست به کار شدند تا در خصوص این گجت اظهارنظر نمایند. مدیرعامل وقت مایکروسافت، استیو بالمر، آیفون را به سخره گرفت و گفت که بدون داشتن کیبورد فیزیکی، این گوشی شانسی برای پیروزیت ندارد. او پیش بینی کرد که آیفون نهایتا می تواند 2 تا 3 درصد سهم بازار را از آن خود کند که البته بعدها به اشتباه خود اعتراف کرد. حدود یک ماه بعد، مدیرعامل بلک بری اظهار داشت که اصلا در خصوص آیفون نگران نیست. او می گفت که چنین محصولی نمی تواند کمپانی بلک بری را تهدید کند. بعضی از شرکت ها هم کوشش کردند که یک مدل مشابه آیفون را روانه بازار نمایند که از بین آن ها می توانیم به ال جی Voyager و سامسونگ Instinct اشاره کنیم.

از 29 ژوئن تا انتهای 2007، اپل پیروز شد 1.39 میلیون آیفون به فروش برساند که این رقم در سال 2008 به 11.63 میلیون دستگاه رسید. استیو جابز برای توسعه این محصول مبلغ هنگفتی هزینه کرد و البته نتیجه نهایی هم بسیار پیروز بود. پیروزیت این گجت، منجر به معرفی اپ استور در سال 2008 شد و بعد از آن هم شاهد معرفی آیپد و اپل واچ بودیم. سال گذشته، اپل اولین شرکت سهامی عام آمریکایی بود که به ارزش 1 تریلیون دلار دست پیدا کرد و آیفون XR در بیشتر آمارها به عنوان پرفروش ترین گوشی در امسال محسوب می گردد.

طی این سال ها، نمایشگر آیفون از 3.5 اینچ به 6.5 اینچ رسیده و بین گوشی های گران قیمت همچنان دارای بیشترین سهم بازار هستند؛ تمام این پیروزیت ها، از 12 سال پیش در چنین روزی شروع شده است.

آیفون نسل اول؛ موبایلی که جهان را عوض کرد

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 542

به "12 سال قبل در چنین روزی اپل گوشی آیفون را عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 سال قبل در چنین روزی اپل گوشی آیفون را عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید