7 خاصیت شگفت انگیز خندیدن برای سلامت روان

به گزارش تور روسیه ارزان، مطمئنا شما نیز متوجه تاثیرات لبخند زدن بر افزایش زیبایی و شادابی چهره شده اید. بیشتر آدم ها جذب افراد خوشرو و لبخند به لب می شوند و ارتباط بیشتری با آن ها برقرار می نمایند.

7 خاصیت شگفت انگیز خندیدن برای سلامت روان

خندیدن یکی از مهم ترین اصول برقراری روابط اجتماعی موثر با دیگران تلقی می گردد. لبخند زدن آستانه تحمل شما را بالا می برد و از فشارهای روانی می کاهد. در این مطلب از خبرنگاران به بیان فواید لبخند زدن و تاثیرات بی شماری دارد، می پردازیم.

فواید لبخند زدن

با آگاهی از فواید لبخند زدن می توانید اضطراب و استرس خود را کاهش دهید یا آن ها را تحت کنترل خود درآورید.

تاثیرات لبخند زدن بر مغز

امروزه به علت مسائل زیادی که مردم دارند گاهی اوقات لبخند زدن را فراموش می نمایند. به طور میانه بزرگسالان روزانه 20 مرتبه لبخند می زنند در حالی که بچه ها روزانه چهار صد مرتبه این کار را انجام می دهند. لبخند زدن باعث فعال شدن پیغام رسان های عصبی در مغز و ترشح هورمون اندروفین، سروتونین و دوپامین در مغز می گردد و فرد احساس شادی می نماید.

ایجاد حس خوشبختی

زمانی که فرد لبخند می زند برای لحظه ای حس خوشبختی را تجربه می نماید. در واقع خوشبختی و حس خوب باعث لبخند زدن می گردد و به این صورت چرخه مثبت در زندگی فرد ادامه می یابد. حتی لبخند زدن مصنوعی در هنگام ناراحتی ها می تواند بر حس و حال شما تاثیر مثبت بگذارد.

جذب کردن دیگران به سمت خود از فواید لبخند زدن

لبخند زدن باعث می گردد فردی مهربان به نظر برسید و دیگران را به سمت خود جذب کنید. بیشتر انسان ها به سمت کسی جذب می شوند که همواره لبخند به لب دارد. لبخند زدن سبب انتقال انرژی بین افراد می گردد و از مهم ترین اصول مهارت های ارتباط بین فردی است.

افزایش طول عمر

از دیگر تاثیرات لبخند زدن می توان به افزایش عمر اشاره نمود. لبخند زدن و شاد بودن به طور کلی طول عمر شما را افزایش می دهد و از بسیاری بیماری ها جلوگیری می نماید. محققان دریافته اند افرادی که احساس خوشبختی می نمایند، عمر طولانی تری نسبت به بقیه دارند. افرادی که دید مثبتی نسبت به زندگی و اطرافیان دارند نیز عمر طولانی خواهند داشت. برای اینکه روابط بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب با افرادی که بدبین هستند چگونه برخورد کنیم؟ سر بزنید.

فریب فکر در جهت مثبت از فواید لبخند زدن

زمانی که لبخند می زنید و بدن خود را در حالت شادی قرار می دهید، فکر گمان می نماید که شما شاد هستید و در نتیجه می پذیرد که باید پر انرژی و شاد باشد. یکی از تمرین هایی که به واسطه آگاهی از این موصوع می توان انجام داد این است که در زمان های ناراحتی و استرس جلوی آینه بایستید و دستان خود را باز کنید. در آینه نگاه نموده و به مدت سه ثانیه به خود لبخند بزنید. اگر این کار را هر روز انجام دهید به مرور حس بهتری خواهید داشت. لبخند باعث افزایش تمرکز و دقت در طی روز می گردد و فکر شما فضای آزادتری را برای حل مسائل خواهد یافت.

جلب اعتماد دیگران

هنگامی که شما به دیگران لبخند می زنید، در عین حال می توانید اعتماد آن ها را نیز جلب کنید. مردم می توانند لبخند از روی اجبار و لبخند واقعی را تشخیص دهند. بنابراین هنگامی که می خواهید اعتماد دیگران را جلب نمایید، سعی کنید لبخند واقعی بر لب داشته باشید.

تاثیر لبخند زدن در آغاز روابط

یکی از کاربردی ترین ابزارهای زبان بدن لبخند زدن است. لبخند زدن در آغاز رابطه این حس را به طرف مقابل می دهد که از برقراری ارتباط با او شاد هستید. این موضوع باعث ایجاد صمیمیت و علاقه مندی طرف مقابل به شما می گردد. بعلاوه این نکته را به یاد داشته باشید که همواره اولین برخوردها در حافظه می مانند. پس بهتر است که در نگاه اول فردی لبخند به لب و خوش رو به نظر برسید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب از کجا بفهمیم یک مرد وفادار است؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2420

به "7 خاصیت شگفت انگیز خندیدن برای سلامت روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خاصیت شگفت انگیز خندیدن برای سلامت روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید