7 کتابفروشی و کتابخانه دیدنی بانکوک

به گزارش تور روسیه ارزان، بانکوک در سال 2013 عنوان پایتخت کتاب دنیا را به دست آورد.

تایلند به گردشگران فقط آشپزی و خوراکی، معبد و زیارتگاه و جشن و مهمانی عرضه نمی دارد و جاذبه های فراوان دیگری نیز دارد. در این جا گزیده ای از بهترین کتاب فروشی های بانکوک که انباشته از رمانهای معاصر و کلاسیک هستند گردآوری شده که توجه شما را به آن جلب می کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

7 کتابفروشی و کتابخانه دیدنی بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

کتابخانه نلسون هایز Neilson Heys Library

کتابخانه نلسون هایز که در یک عمارت سفید قدیمی و بنا شده به سبک اروپایی در میان باغ های زیبا و سرسبز قرار گرفته است، یکی از بزرگترین مجموعه عناوین کتب انگلیسی در بانکوک را داراست. دوستداران ادبیات از طیف گسترده رمانهای معاصر و مجموعه شگفت انگیز مجلات و روزنامه های آن به هیجان می آیند. این کتابخانه در مجاورت باغی است و بازدیدنمایندگان می توانند درگالری و تریایی Garden Café and Gallery که در این باغ واقع شده، قهوه عالی بنوشند و از این نمایشگاه الهام بخش نیزدیدن نمایند.

195 Surawong Road, Bang Rak, بانکوک, Thailand, +66 2 233 1731

کتاب فروشی پاسپورت Passport Bookshop

کتاب فروشی پاسپورت یکی از نخستین کتاب فروشی های غیردولتی تایلند است و کتاب هایش به طور تخصصی در زمینه سفر به مناطق آسیای شرقی است. کتابها در این بهشت کوچک عاشقان کتاب بسیار منظم و دقیق و حساب شده چیده شده و مجموعه بزرگی از مجلدهای رنگارنگ در قفسه ها به چشم می خورد . مسافران با یک فنجان قهوه یا چای در دست، می توانند نظاره گر این دوستداران پرشور و حرارت کتاب باشند که در راهروهای قفسه های کتاب ، به دنبال کتب مورد علاقه خود هستند. فضای آرامش بخش و دنج این کتابخانه گرشگران را به پرسه زدن و وقت گذرانی دعوت می کند و برای یک تفریح عصرانه در بانکوک مکانی عالی است.

523 Phra Sumain Road, Boworn Niwet Subdistrict, Phra Nakhon District., بانکوک, Thailand, +66 629 0694

کافه کتاب داسا Dasa Book Café

داسا بزرگ ترین مرکز فروش کتاب های دست دوم انگلیسی در بانکوک است که متجاوز از 17هزار عنوان کتاب را برای فروش عرضه می کند. مسافرانی که در جستجوی کتاب های نادر و استثنائی هستند باید سری به این مرکز زده و از پایگاه داده های آنلاین کپی های نادر موجود در کتاب فروشی استفاده نمایند. و یک نکته دیگر! یادتان باشد که کتاب هایی را که دیگر نمی خواهید با خود آورده تا در ازای آن ها تخفیف یا افزایش اعتبار خرید دریافت کنید.

714/4 سوخومویت Road, بانکوک, Thailand, +66 2 661 2993

کتاب فروشی آپوریا Aporia Books

این کتاب فروشی محقر و درهم ریخته واقع در امتداد جاده کائو سان Khao San Road صندلی حکمت والامرتبه فلسفه معتبر فرانسه است. بازدیدنمایندگان وقتی در قفسه کتاب ها به نام های آشنایی چون ژاک دریدا Jacques Derrida و میشل فوکا Michel Foucault برمی خورند، مثل این است که در میان این همه غوغا و هیاهوی خیابان های پرمغازه بانکوک با این متفکرین برجسته دیدار نموده اند. دراین جا کتاب های نو و دست دوم نیز به زبانهای مختلف برای فروش عرضه می شود.

131 Tanao Rd., Banglamphu, Phra Nakhon, بانکوک, Thailand, +66 02 629 2919

کافه کتاب کاندید Candide Books Café

این خانه چوبی بهشتی است در میان غوغای شهر. مالک آن - دوانگروتای اساناساتانگ - Duangruethai Esanasatang - که همیشه علاقه شدیدی به همه جوانب ادبیات یعنی نویسندگی، ویراستاری و ترجمه داشته است آن را بر اساس اثر کلاسیک ولتر، کاندید نام نهاده است. علاوه براین، نیمکت های چوبی، میزهای شیشه ای و کاناپه های چرمی بزرگ آن در کنار یکدیگر این مکان را به محیطی آرامش بخش برای خوانندگان کتاب بدل نموده است تا با آرامش خاطر به مطالعه بپردازند.

ساکسیت سیام Saksit Siam

این محل با چیدمان ساده و بی پیرایه، تابلوهایی که در همه جا زینت بخش محیط گشته اند و فضایی گرم و محبت آمیز مقصد ایده آلی برای سپری کردن یک بعدازظهر آرام در میان انبوهی از کتاب است. در واقع تاریخچه این کتاب فروشی با طراحی عالی اش به سال 1967 بر می شود و طیف وسیعی از کتاب های کلاسیک را هم به انگلیسی و هم تایلندی - از فلسفه گرفته تا مذهب و از تاریخ تایلند گرفته تا تاریخچه ادبیات و علوم سیاسی- ارائه می کند.

113-5 Th Fuang Nakhon, Banglamphu, بانکوک, Thailand, +66 02 661 2993

سوآن اسپیریت Suan Spirit

سوآن اسپیریت عمارتی اعیانی به رنگ بژ و قهوه ای است که در یکی از قدیمی ترین خیابان ها در پرا ناکورن Phra Nakorn واقع شده با ویترین هایی بزرگ که تازه ترین کتاب های منتشره از نویسندگان مشهور را به نمایش می گذارد و آثاری در زمینه اقتصاد، فلسفه و جامعه شناسی عرضه می دارد. بازدیدنمایندگان پس از برداشتن کتاب مورد علاقه خود می توانند در کنار پنجره نورگیر نشسته و از یک بعداز ظهرآرام به دور از هیاهوی بانکوک لذت ببرند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 659

به "7 کتابفروشی و کتابخانه دیدنی بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کتابفروشی و کتابخانه دیدنی بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید