آشنایی با معبد Wat Jed Yod تایلند

به گزارش تور روسیه ارزان، معبد جت یاد (Wat Jed Yod)، یکی از معبدهای بودایی است که به سبک هندی ساخته شده است که در شهر زیبای چیانگ مای قرار گرفته است و قدمت آن به قرن 15 بازمی‌گردد.

آشنایی با معبد Wat Jed Yod تایلند

چهره یکی از مجسمه های ایستاده در یکی از بخش های معبد، از جذابیت های جت یاد در تور تایلند به شمار می‌رود. با اینکه این مجسمه تا حد زیادی از هم پاشیده شده است و چیز واضحی از صورت آن دیده نمی شود اما بدنه کلی آن به خوبی باقی مانده است و گردشگران تور تایلند از دیدن این مجسمه لذت می برند. طرح نامتقارن دیگر مجسمه ها و تصاویر برجسته بودا نیز از دیگر دیدنی های این معبد هستند. این نامتقارن بودن، طرحی غیرمعمول و البته جذاب به معبد بخشیده است. مجسمه ها در یک طرف ایستاده و در طرف دیگر به صورت نشسته ساخته شده اند.

ساخت این معبد شباهتی به دیگر معابد تایلند ندارد. سالن آن شبیه غار و زیربنای آن مستطیل شکل می‌باشد و یکی از بهترین جاذبه‌های تور تایلند در شهر زیبای چیانگ مای است.

جالب اینجاست که مجسمه های ایستاده، با جزئیات کامل نقش شده است و این هنرنمایی مردمان آن زمان را می رساند. اما مجسمه های نشسته، نقشی کلی از بودا را نشان می دهد و به هیچ وجه جزئیاتی از لباس و صورت در این مجسمه ها دیده نمی شود. در ضمن، همه مجسمه های نشسته دست چپ خود را از دست داده اند اما دیگر اعضای بدن آنها به صورت کامل وجود دارند.

انتشار: 13 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 357

به "آشنایی با معبد Wat Jed Yod تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معبد Wat Jed Yod تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید