تور ارزان تایلند: آداب تغذیه در تایلند

به گزارش تور روسیه ارزان، در کل، بخارپز یا آب پز کردن روش بسیار خوبی برای پخت غذاهاست و اگرچه سرخ کردن طعم بهتری به غذاها می دهد ولی با استفاده از انواع ادویه ها و سبزیجات می توان غذاهای بخارپز یا آب پز را هم خوش طعم کرد. نیم پز کردن روشی است که در خصوص سبزی ها تا جایی که نفخ آنها ایجاد مشکل نکند، توصیه می گردد؛ زیرا هرچه فرآیند پخت روی سبزی ها

تور ارزان تایلند: آداب تغذیه در تایلند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

آداب تغذیه در تایلند

نویسنده:دکتر گلبن سهراب*

یکی از ویژگی های اصلی غذاهای تایلندی، آب پز یا نیم پز کردن خوراکی هاست. ضمناً آنها مواد غذایی شان را با شعله بالا یک تفت مختصر می دهند و تا جایی که امکان دارد آن را سرخ نمی نمایند.

در کل، بخارپز یا آب پز کردن روش بسیار خوبی برای پخت غذاهاست و اگرچه سرخ کردن طعم بهتری به غذاها می دهد ولی با استفاده از انواع ادویه ها و سبزیجات می توان غذاهای بخارپز یا آب پز را هم خوش طعم کرد. نیم پز کردن روشی است که در خصوص سبزی ها تا جایی که نفخ آنها ایجاد مشکل نکند، توصیه می گردد؛ زیرا هرچه فرآیند پخت روی سبزی ها بیشتر صورت گیرد، ویتامین Cبیشتری از بین خواهد رفت. به ویژه پختن سبزی ها در آب زیاد و دور ریختن آب آنها سبب می گردد ویتامین موجود به طور کامل از دست برود.

در خصوص انواع گوشت ها و تخم مرغ باید به این نکته توجه کرد که مصرف نیم پز آنها ممکن است خطر آلودگی انگلی را داشته باشد و سبب مسمومیت های شدید غذایی گردد. به همین علت، پخت آنها به این شکل توصیه نمی گردد. نکته دیگر اینکه تایلندی ها اگرچه می گویند غذا را تفت مختصری می دهند ولی سرخ نمی نمایند. در واقع غذا را برای کوتاه مدت در حرارت زیاد تفت می دهند که این کار صحیحی نیست. باید توجه داشته باشیم که تفت دادن تنها با میزان کم روغن آن هم با درجه حرارت کم به طوری که صدای روغن در نیاید، صحیح است. این مردم ادویه هم زیاد مصرف می نمایند و در غذاهای آنها می توانید انواع مزه ها را در کنار هم ببینید.

ادویه ها منبع خوب پلی فنول ها هستند که خاصیت آنتی اکسیدان خوبی دارند و می توانند از بیماری ها قلبی - عروقی و سرطان ها پیشگیری نمایند. مصرف ادویه فراوان در کنار هم از نظر تغذیه ای مسئله ای ایجاد نمی کند اما مصرف غذاهایی که فلفل فراوان دارند یا سرکه زیادی به آنها اضافه شده است از آنجا که ممکن است سبب تحریک ترشح اسید معده شوند در افرادی که دچار افزایش اسید معده هستند یا زخم اثنی عشر دارند، توصیه نمی گردد.

از آنجا که غذاهای پرادویه گرم هستند تایلندی ها بعد از هر غذا خیار حلقه حلقه می خورند که ماده غذایی سردی است و تعادل در بدنشان ایجاد می نمایند. در بیشتر غذاهای تایلندی شیر نارگیل پایه اصلی غذاهاست. استفاده زیاد از شیر نارگیل عادت خوبی نیست زیرا شیر نارگیل چربی اشباع و کالری بسیار بالایی دارد و از نظر کلسیم هم فقیر است. استفاده از شیر نارگیل گاه به گاه اشکال ندارد ولی نباید جایگزین مصرف لبنیات و شیر در برنامه غذایی گردد. یکی دیگر از عادات غذایی تایلندی ها، خوردن انواع جانداران دریایی است. گوشت تمامی آبزیان از نوع گوشت سفید است و اسید چرب امگا3 و کلسیم بالایی دارند. باید یادآور شد که غذاهای دریایی منبع خوب پروتئین و ید به حساب می آیند و از نظر علمی منع مصرفی برای هیچ یک گفته نشده است.

پی نوشت ها :

*متخصص تغذیه

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2108

به "تور ارزان تایلند: آداب تغذیه در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: آداب تغذیه در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید