سوغات تایلند؛ از میوه های کمیاب تا ابریشم لطیف

به گزارش تور روسیه ارزان، غیرممکن است که کسی از تایلند دست خالی برگردد. در واقع بازارهای تایلند چنان قیمت های مقرون به صرفه ای ارائه می دهند که در میان اشیای بی شمار عجیب و خاص آن گم می شوید. برای اینکه هنگام خرید سوغاتی در تایلند سرگردان نشوید، فهرستی از بهترین سوغاتی های این کشور که در چمدان شما باید قرار بگیرد در این مطلب مهیا نموده ایم.

سوغات تایلند؛ از میوه های کمیاب تا ابریشم لطیف

1. مجسمه بودا

بیش از نود درصد مردم تایلند بودایی هستند و عجیب نیست که مجسمه بودا را در همه جا ببینید. تایلندی ها معتقدند بودا شادابی و کامیابی را برای آن ها به ارمغان می آورد. هنگام خرید به این نکته دقت کنید که طول مجسمه نباید بیش از پانزده سانتیمتر باشد چرا که بر اساس قوانین تایلند مجسمه عظیم تر بودا را نمی توان از کشور بیرون برد.

2. ابریشم تایلندی و پوشاک

اگر می خواهید یک سوغاتی از تایلند بخرید که تنها روی قفسه شما خاک نخورد، به سراغ ابریشم تایلندی بروید. ابریشم محبوب ترین پارچه برای تهیه پوشاک تایلندی است. به دلیل سبک و لطیف بودن این پارچه، برای روسری و شلوار در آب و هوای گرم تایلند بسیار مناسب به نظر می رسد. رنگ این لباس ها هم با هوای گرم سازگار است و اغلب به رنگ های روشن و طرح های شلوغ و رنگارنگ دیده می گردد که استفاده روزمره از آن ها انسان را شاداب می نماید.

3. منبت کاری

مردم تایلند همواره به هنر نجاری خود افتخار می نمایند و محصولات ماهرانه ای را به بازار ارائه می دهند. برای پیدا کردن یک سوغاتی اصیل از تایلند پیشنهاد می کنیم به سراغ یک تابلوی زیبا و رنگارنگ منبت کاری شده چوب درخت ساج بروید که جلوه هر اتاقی را دو چندان می نماید و البته بیشتر با طراحی های کلاسیک هماهنگ می گردد.

4. صابون و روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل خواص فراوان و ارزشمند خود متقاضیان زیادی به خصوص بین خانم ها دارد. این روغن طبیعی سلامت پوست و مو را بهبود می بخشد و رایحه خوشایندی دارد که از آن در ساخت صابون و لوازم آرایشی طبیعی استفاده می گردد. اکیداً توصیه می کنیم در تایلند صابون و روغن نارگیل را از داروخانه ها و مراکز خرید تهیه کنید و گول محصولات ارزان قیمتی که در ساحل یا خیابان به شما پیشنهاد می گردد را نخورید. محصولات با کیفیت پایین ممکن است به سلامت شما آسیب بزند.

5. کیف دست دوز

کیف دستی معمولاً با رنگ لباس ست می گردد و با توجه به لباس های سنتی رنگارنگ تایلند، کیف های دست دوز با رنگ های شاد و روشن را به وفور خواهید دید. بیشترین استقبال بین گردشگران را کیف های با طرح فیل دارند. علاوه بر کیف های پارچه ای، محصولات متنوعی با چرم طبیعی هم می توانید بیابید.

6. میوه های خاص

تایلند سرزمین بسیاری از میوه های خاص است که روی زمین یافت می گردد. انبه، آناناس، دوریان، میوه اژدها، پاپایا، پشن فروت، خربزه شاخدار، چری مویا (cherimoya)، لنگان (longan)، جک فروت (jackfruit) شماری از این لیست بی خاتمه هستند. طعم این میوه های خاص را تا جایی که می توانید امتحان کنید و تعدادی از آن ها را برای دوستان و بستگان سوغاتی ببرید. البته اگر مدت زیادی در راه باشید بهتر است میوه خشک ببرید تا در راستا پوسیده نگردد.

7. چای تایلندی

چای تایلندی دارای بی شمار طبقه بندی است. محبوب ترین انواع آن را می توان چای آبی، متوم (matum) و پیور (puer) نام برد. طعم چای شیر تایلندی در کافه ها که به آن چا ین (Cha Yen) گفته می گردد، هر کسی را مجذوب خود می نماید. بسته های مخلوط چای شیر برای سوغاتی پرطرفدار شده اند و به خوبی طعم آن را تداعی می نمایند. چای تایلندی را می توانید از فروشگاه مخصوص چای، فروشگاه های عظیم و بازارها خریداری کنید.

8. مروارید

مروارید تایلندی با درخشش و شکل متناسب هر کسی را مجذوب خود می نماید. یک گردنبند مروارید طبیعی سوغاتی فوق العاده ای برای بانوان خواهد بود. این مروارید ها و زیورآلات ساخته شده از آن ها را می توانید از فروشگاه های زیورآلات تهیه کنید. البته در محله چینی های بانکوک ، مروارید با قیمت مناسب تری به فروش می رسد.

9. سس و ادویه جات

غذاهای تایلندی به عطر و طعم سرشار خود معروف شده اند. شاید باورنکردنی باشد اما برخی از غذاها همزمان هم شیرین و هم تند هستند. غذاهای تایلندی را امتحان کنید و سپس با خرید سس ها و ادویه جات مخصوص آن این غذاها را در خانه برای دوستانتان بپزید و آن ها را با عطر و طعم غذاهای تایلندی آشنا کنید. گیاهان معطر، فلفل چیلی و مخلوط ادویه ها در بسته بندی های مناسب به فروش می رسند.

10. بالش مثلثی

هر کسی که به تایلند سفر نموده باشد حتماً این بالش مثلثی سنتی چند منظوره را دیده است. این بالش می تواند به عنوان کوسن و تکیه گاه لم دادن استفاده گردد یا باز شده و به جای تشک و تخت استراحت به کار برود. این بالش سنتی را با الیاف طبیعی با نام کاپوک (kapok) یا با کاه پر می نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1944

به "سوغات تایلند؛ از میوه های کمیاب تا ابریشم لطیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات تایلند؛ از میوه های کمیاب تا ابریشم لطیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید