آشنایی با محله تهرانسر و ویژگی ها و شرایط زندگی در آن

به گزارش تور روسیه ارزان، محله تهرانسر یکی از محله های پررونق غرب تهران واقع در منطقه 21 است. محله ای که هنوز هم محل مناسبی برای سرمایه گذاری و زندگی به شمار می رود. این محله در گذشته شکارگاه شاهان قاجاری بوده است. دسترسی این محله به طور کلی خوب است؛ اما به دلیل نبود مترو از نظر حمل ونقل عمومی جای بهتر شدن دارد. وجود بزرگراه ها و اتوبان های اطراف محله تاحدی از بار ترافیکی آن می کاهد. البته که نزدیکی به فرودگاه مهرآباد موجب معروفیت اولیه تهرانسر شد، اما همواره آلودگی صوتی را هم برای آن ایجاد می نماید.

آشنایی با محله تهرانسر و ویژگی ها و شرایط زندگی در آن

محله تهرانسر کجا است؟

محلهٔ تهرانسر در منطقه 21 شهرداری تهران واقع شده است. تهرانسر از محله های غرب تهران محسوب می گردد که تا همین چند سال پیش جمعیت چندانی نداشت. تهرانسر برای زندگی از محله های ارزان و مناسب برای خرید خانه محسوب می گردد. به همین دلیل است که امروز جمعیت آن نسبت به گذشته زیاد شده و دیگر محلهٔ خلوتی به شمار نمی رود. محلهٔ تهرانسر از شمال به جاده مخصوص و از جنوب به بزرگراه فتح ختم می گردد. از شرق این محله به فرودگاه مهرآباد و از غرب آن به بزرگراه آزادگان می رسیم.

نقشهٔ محله تهرانسر

همان طور که گفته شد، تهرانسر در منطقه 21 تهران واقع شده است. در تقسیم بندی های شهری، بعضی اوقات تهرانسر خود به چند محله تقسیم مرکزی، شمالی، شرقی و غربی تقسیم می گردد. در تصویر زیر، نمایی از کل محله تهرانسر را مشاهده می کنید. با کلیک روی لینک های زیر هم نقشه این محله ها را در مسیریاب بلد ببینید:

  • نقشه تهرانسر شمالی
  • نقشه تهرانسر مرکزی
  • نقشه تهرانسر شرقی
  • نقشه تهرانسر غربی

تاریخچهٔ محلهٔ تهرانسر

تاریخ تهرانسر به خاندان قاجار گره خورده است. گفته می گردد که این محله در قدیم شکارگاه قاجاریان بوده است. در دورهٔ حکومت احمدشاه قاجار، چشمه ای در تهرانسر به یکی از بزرگان فروخته شد. در آن روزگار چشمه و آب اهمیت زیادی داشت. به واسطهٔ وجود این چشمه، کشاورزانی در این منطقه آغاز به کار کردند و واسطه ای برای رونق آن شدند.

در سال 1331 شرکت نفت خانه سازی در این محله را آغاز کرد. این کار گام بزرگی در توسعهٔ محله شد و به تدریج این محله را به کاربری مسکونی نزدیک کرد.

امکانات محله

امکانات سکونتی و رفاهی خوبی در محلهٔ تهرانسر در دسترس است و کمبودی از این نظر دیده نمی گردد. یکی از مسائلی که در تهرانسر وجود دارد، حمل ونقل است. این محله، خط متروی مجزایی ندارد. همین هم هزینه های عبور و مرور مردم را بالا می برد.

تهرانسر برای زندگی گزینهٔ بسیار مناسبی به شمار می رود. به علاوه این محله هنوز هم امکان سرمایه گذاری برای ساخت و ساز را دارد. تهرانسر یکی از برترین و ارزان ترین منطقه ها تهران بوده و امکانات رفاهی خوبی مانند میدان میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای شهروند و رفاه دارد. تهرانسر از نظر امکانات زندگی در سطح مناسبی واقع شده است و سرعت توسعهٔ امکانات این محله نیز خوب ارزیابی می گردد.

این محله از نظر مراکز خدمات درمانی، تفریحی و ورزشی و مراکز فرهنگی شرایط مناسبی دارد. البته این امر به معنای کامل بودن آن نیست. به عبارت دقیق تر این محله متناسب با رشد جمعیت خود نتوانسته توسعه پیدا کند. این مسأله موجب ایجاد نارضایتی در ساکنان قدیمی محله شده است. به عنوان مثال نبود مترو در محله جلب توجه می نماید و مسئولان در پی برنامه ریزی های لازم برای افتتاح خط مترو در این منطقه هستند.

حمل ونقل عمومی و مترو تهرانسر

تهرانسر از جمله محلاتی است که در طرح ترافیک و طرح زوج و فرد نیست. ساکنان این محله دسترسی مناسبی به اتوبوس و تاکسی دارند. نزدیک ترین مترو به محله تهرانسر، ایستگاه متروی آزادی است.

ترافیک داخلی تهرانسر در شرایط مناسبی واقع شده است و هنوز مانند بسیاری از محله های غرب تهران، شلوغ و پرترافیک نشده است. یکی از دلیل هایی که برای این خلوتی ذکر می گردد، وجود اتوبان ها و بزرگراه های اطراف محله است. با این وجود شهرداری منطقه 21 در پی بهبود شرایط حمل ونقل عمومی در تهرانسر بوده است تا با افزایش جمعیت روزافزون این منطقهٔ خوش قیمت، مسائل حمل ونقل عمومی آن نیز کاهش یابد.

محله تهرانسر برای زندگی محله ای با دسترسی میانه قلمداد می گردد. نزدیکی تهرانسر به فرودگاه مهرآباد موجب فراوری آلودگی صوتی شده است، اما همین امر نیز از دلایل رونق اولیهٔ آن از نظر دسترسی مناسب به شمار می رود.

در پی خانه اجاره ای در تهرانسر هستید؟ خبرنگاران را نباید فراموش کنید

عکس محله تهرانسر

تهرانسر یکی از محله های مناسب برای زندگی در غرب تهران محسوب می گردد. این محله بزرگ که خود به چند محله کوچک تر تقسیم می گردد، تقریبا تمامی امکانات رفاهی و سکونت را در سطح خوبی به شهروندان خود ارائه می نماید. در تصاویر زیر می توانید بخشی از امکانات رفاهی و سکونتی این محله را مشاهده کنید.

عکس محله تهرانسر تهران منطقه 21

قبلی 1 از 17 بعدی

خیابان های مهم تهرانسر

از شمال میدان کمال الملک تهرانسر، شهرک بازرگان و قباد را می بینیم. در شرق این محله بنفشه، گل محمدی، فجر و نفت و در غرب آن شهرک دریا، خیابان بهشتی و رجایی قرار گرفته است. بخش مرکزی تهرانسر شامل چهارراه صدف، خیابان خسروپرویز، خیابان گلناز و تهرانسر بلوار اصلی است.

برترین خیابانهای تهرانسر در قسمت شمالی تهرانسر بلوار اصلی و شهرک پاسداران واقع در شرق منطقه است. از دیگر خیابان های خوب تهرانسر می توانیم بلوار لاله و محله گلناز، بلوار یاس و نیلوفر شرقی را نام ببریم. این خیابان ها گران ترین خانه ها را داشته و بیشترین دسترسی را به امکانات منطقه دارند.

قیمت خانه و آگهی های تهرانسر

قیمت خانه در تهرانسر را می توان نزدیک به میانگین منطقه ها میانه تهران دانست. با نگاهی به آگهی های فروش مسکونی در این محله در خبرنگاران، می توان قیمت 20 تا 40 میلیون تومان را برای هر متر مربع (اردیبهشت 1400)، قیمت میانهی برای تهرانسر دانست. البته قطعا خانه هایی با امکانات بیشتر و قیمت بالاتر هم در تهرانسر پیدا می گردد.

تهرانسر برای اجاره مسکونی هم محله ای تقریبا مناسب به شمار میرود. به طور کلی می توان گفت که قیمت اجاره در این محله به نسبت محله های دیگر غرب تهران تاحدی پایین تر است. با کلیک روی لینک زیر، می توانید همه آگهی های املاک تهرانسر را در خبرنگاران مشاهده کنید.

آگهی های املاک تهرانسر در خبرنگاران

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2417

به "آشنایی با محله تهرانسر و ویژگی ها و شرایط زندگی در آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محله تهرانسر و ویژگی ها و شرایط زندگی در آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید