آمریکا خواهان یاری چین برای مقابله با هکرهای کره شمالی شد

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: مقام های آمریکایی از چین خواستند تا برای مقابله با حملات سایبری هکرهای کره شمالی یاری کند.

آمریکا خواهان یاری چین برای مقابله با هکرهای کره شمالی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، درخواست آمریکا از چین برای یاری در مقابله با هکرهای کره شمالی در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تأکید کرده است که واشنگتن پاسخ قاطعی به حمله سایبری کره شمالی به شرکت سونی پیکچرز خواهد داد.

بر اساس این گزارش یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده در این باره گفت: چیزی که ما به دنبال آن هستیم مسدود کردن اقداماتی است که کوشش های آنها برای انجام حملات را فلج خواهد نمود.

این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: همکاری پکن حساس و مهم است چرا که فعالیت های مخابراتی کره شمالی به وسیله شبکه های اپراتوری چین انجام می گردد. چین هنوز به درخواست آمریکا پاسخ نداده و هنوز معلوم نیست که آیا حاضر است با آمریکا همکاری کند یا نه. پیش از این دادگاهی در آمریکا پنج عضو ارتش خلق چین را به دست داشتن در حملات سایبری علیه شرکتهای بزرگ آمریکایی متهم کرده است.

کره شمالی اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا در مورد دست داشتن در حمله سایبری به شرکت سونی را رد کرده و آمادگی خود را برای انجام تحقیقات مشترک در این خصوص اعلام کرده است.

یک مقام آمریکایی نیز که نامش فاش نشده تاکید نمود: تحقیق اجرا شده نشان می دهد که کره شمالی با استفاده از سرورهای چینی برای پوشاندن عملیات خود اقدام کرده است. منابع امنیتی آمریکا مدعی شده اند در تحقیقات اخیر خود درباره حمله اینترنتی به شرکت فیلم سازی سونی به مدارکی دست یافته اند که حاکی از آن است که کره شمالی به تنهایی در این حمله اینترنتی نقش نداشته است. طبق این ادعا مدارک حاکی از افزایش احتمالی نقش ایران، چین و یا روسیه در این حمله اینترنتی است.

پ1

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 898

به "آمریکا خواهان یاری چین برای مقابله با هکرهای کره شمالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان یاری چین برای مقابله با هکرهای کره شمالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید