آناتولی: شرکت های بزرگ اروپایی نام ایران را از فهرست تورها حذف کردند ، گردشگران ماجراجو بیشتر به ایران می آیند!

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: خبرگزاری آناتولی نوشت: شعار مسئولان ارشد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران گردشگری تحریم نمی پذیرد بود. در پی تحریم های آمریکا علیه تهران و ایجاد جو رسانه ای علیه این کشور، مسئولان بر این باور بودند که اگر تحریم ها بر هر مساله ای اثر بگذارد با پتانسیلی که ایران برای جذب گردشگر دارد، می تواند از این طریق کمبود درآمد را تا حد قابل توجهی جبران کند.

آناتولی: شرکت های بزرگ اروپایی نام ایران را از فهرست تورها حذف کردند ، گردشگران ماجراجو بیشتر به ایران می آیند!

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

اما به گفته علی اصغر مونسان، رئیس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری ایران پس از تحریم های آمریکا و حمله تروریستی در شهر اهواز، ورود گردشگران به ایران 19 درصد کاهش یافت. از طرف دیگر در ماه های اخیر فشارهای زیادی به برگزار نمایندگان تورهای بزرگ وارد می گردد که جذب توریست در ایران را با مشکل روبرو می سازد.

ایران برای غلبه بر این جو روانی و از دست ندادن گردشگر دست به تمهیداتی زد. به عنوان مثال اتباع چین را از دریافت ویزا معاف کرد. همچنین از آنجا که ورود به خاک ایران اثر منفی برای دریافت ویزای آمریکا دارد، رئیس جمهور ایران دستور داد مهر ورود و خروج به ایران در پاسپورت اتباع خارجی ثبت نگردد.

دو فعال حوزه گردشگری در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی به مسائل ایجاد شده در جذب توریست به ویژه توریست های اروپایی به ایران پرداخته اند.

سیمین ثقفی راهنمای گردشگری با بیان اینکه در داخل ایران گردشگری را عامل مبارزه با تحریم عنوان می کردند، گفت: مسئولان، گردشگری را عامل مبارزه با تحریم می دانستند که درآمد آن می تواند به کشور یاری کند اما حتی در ماه های اخیر شاهد هشدارهایی از سوی کشورها بودیم تا اتباعشان به ایران سفر ننمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همیشه این هشدارها درباره سفر به ایران داده شده است، اضافه نمود: در سال های اخیر حجم اخبار و البته وقوع ناآرامی ها در کشور بر این مساله تاثیر گذاشته است. حتی ایرانی های ساکن خارج از کشور هم دچار شک شده بودند.

این فعال حوزه گردشگری به خرو تورهای ایران از لیست فروش تورها اشاره نمود و گفت: سایت های فروش تور پس از تحریم، نام ایران را از لیست تورهایشان خارج کردند. حتی با مسائل جابجایی پول و اینکه کردیت کارت در ایران کار نمی نماید اما باز هم سایت هایی بودند که تور ایران را می فروختند اما فشارهایی وارد شده است که فضا برای فروش تورهای ایرانی مناسب نیست. حتی سایت های معتبری همچون Trip Advisor اطلاعات مربوط به ایران را تا حد زیادی محدود نموده اند.

ثقفی با بیان اینکه تحریم نمایندگان ایران به مساله گردشگری نیز توجه نموده اند اضافه نمود: ما با مشکل همیشگی اخبار نامطلوب درباره ایران روبرو هستیم و در این زمینه خودمان خیلی ضعیف عمل نموده ایم. تنها تبلیغات ما از سوی گردشگرانی بود که وارد ایران شده بودند و در برگشت از ایران مثبت می گفتند. آنها سفیران گردشگری و پیغام آوران امنیت ایران بودند. البته در حال حاضر نمی توان از تاثیر تحریم بر فرایند گردشگری چشم پوشی کرد. به عنوان مثال چینی ها از سفر به ایران هراس داشتند. در صورتی که دانش گردشگران اروپایی نسبت به ایران خیلی بهتر است. اما وقتی نام ایران در صدر اخبار، آن هم با کلید واژه های جنگ و عدم امنیت قرار می گیرد توریست کمتری وارد کشور می گردد.

این راهنمای گردشگری ایرانی ادامه داد: می توان جنبه مثبت را هم دید چرا که این اخبار نامطلوب درباره ایران، آن را به کشوری عجیب و هیجان انگیز تبدیل نموده و کسانی که اهل جستجوگری هستند ایران را انتخاب می نمایند.

علی ناطقی دیگر فعال حوزه گردشگری نیز به آناتولی گفت: بعد از فرمان ترامپ سختگیری ها بیشتر شد. شرکت های بین المللی مثل Booking.com تازه فعالیت درباره ایران را شروع نموده بودند اما به طور کلی سرویس ایران را حذف کردند. همچنین شرکت های بزرگ اروپایی که خدماتی در حوزه فروش تور ایران داشتند پس از تحریم ها از فروش تور ایران دست کشیدند. در حال حاضر تنها چند شرکت کوچک به صورت ضعیف در این حوزه کار می نمایند. البته همین شرکت ها نیز علاقه ای به توسعه بازار گردشگری ایران ندارند و ممکن است همین سرویس های محدود موجود را هم ببندند.

ناطقی با بیان اینکه تحریم روی جذب توریست تاثیر نگذاشته است اما در حوزه آنلاین باعث حذف ایران شده است، گفت: نوع رفتار و شخصیت گردشگری که ایران را انتخاب می نماید متفاوت است. به هر حال راه های مختلفی را پیدا می نماید. در حال حاضر وارد سومین سال شدیم که تورهای بزرگ دیگر به ایران نمی آیند و توریست ها در قالب گروه های کوچک و یا انفرادی سفر می نمایند. طرف ایرانی نیز قبول نموده پول را نقدا در ایران دریافت کند. اما فضایی که علیه ایران وجود دارد باعث شده اطلاعات منفی زیاد باشد. بیشتر از یک دهه است ما کاری ننموده ایم و بعد از ریاست جمهوری ترامپ شرایط بدتر شده است.

به گزارش خبرنگاران، این اظهارات در حالی از سوی این دو فعال گردشگری در خبرگزاری آناتولی منتشر شده است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران از افزایش قابل توجه توریست در ایران خبر می دهند به طوری که مونسان رئیس این سامان درباره جدیدترین آمار گردشگران خارجی گفته است: در سال 97 میزان حضور گردشگران خارجی در کشور با رشد چشمگیر به 7.8 میلیون نفر رسید که این رقم در سال 96 برابرر 4.7 میلیون نفر بوده است. این آمار، اوج گردشگری خارجی محسوب می گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 954

به "آناتولی: شرکت های بزرگ اروپایی نام ایران را از فهرست تورها حذف کردند ، گردشگران ماجراجو بیشتر به ایران می آیند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آناتولی: شرکت های بزرگ اروپایی نام ایران را از فهرست تورها حذف کردند ، گردشگران ماجراجو بیشتر به ایران می آیند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید