ارتباط تجاری بین ایران و سنگاپور افزایش می یابد

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: مدیر ارشد اجرایی فدراسیون تجارت سنگاپور گفت: سنگاپور هفدهمین کشور ثروتمند دنیا از نظر سرانه فراوری ناخالص داخلی محسوب می گردد و با توجه به این مسئله ارتباط تجاری بین ایران و سنگاپور افزایش می یابد.

ارتباط تجاری بین ایران و سنگاپور افزایش می یابد

همراه ما باشید تا باتور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، هو منگ کیت در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: سنگاپور جزیره ای واقع در جنوبی ترین نقطه شبه جزیره مالزی بوده که با مساحتی معادل 704 کیلومتر مربع، کوچکترین کشور در جنوب شرق آسیا به شمار می رود و با وجود اندازه کوچک، دارای جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر بوده که حدود 3 میلیون نفر آنها در سنگاپور متولد شده اند.

وی اضافه نمود: از زمان استقلال سنگاپور در سال 1965 میلادی، استانداردهای زندگی در این کشور افزایش یافته و حرکت دولت در راستای صنعتی شدن با یاری سرمایه گذاری مستقیم خارجی، اقتصاد مدرنی را بر پایه فراوری محصولات الکترونیکی، پتروشیمی، گردشگری و خدمات مالی در کنار فعالیت های تجاری سنتی ایجاد نموده است، به طوریکه امروز سنگاپور هفدهمین کشور ثروتمند جهان از نظر سرانه فراوری ناخالص داخلی محسوب می گردد.

مدیر ارشد اجرایی فدراسیون تجارت سنگاپور بیان نمود: سنگاپور به واسطه موقعیت مکانی، نیروی کار ماهر، نرخ مالیات پائین و زیرساخت مناسب، سرمایه خارجی زیادی را جذب نموده، به طوریکه بیش از 7 هزار شرکت چند ملیتی از ایالات متحده، ژاپن و اروپا، همچنین 3 هزار کمپانی چینی و هندی در سنگاپور فعال هستند.

وی توضیح داد: به طور تقریبی در تمام بخش های مالی سنگاپور، شرکت های خارجی حضور داشته و درعین حال، دومین سرمایه گذار خارجی در هند است.

کیت گفت: این کشور چهارمین مرکز مالی جهان و یکی از 3 مرکز عمده پالایش نفت در جهان و بزرگترین فراوری نماینده سکوهای حفاری و استخراج نفت بوده و بندر آن یکی از 5 بندر شلوغ جهان بوده، و همچنین پس از لندن، نیویورک و توکیو، بزرگترین مرکز تجارت ارز خارجی در جهان محسوب می گردد.

وی گفت: شرکت های دارای سرمایه بیش از 0.5 میلیون دلارسنگاپور باید عضو فدراسیون تجارت شوند، که تاکنون 21 هزار شرکت مالی به عضویت این فدراسیون درآمده اند.

مدیر ارشد اجرایی فدراسیون تجارت سنگاپور با بیان اینکه نقش این فدراسیون رابط بین دولت و بخش خصوصی بوده و هدف آن توسعه تجارت بین المللی و منطقه ای و ایجاد رقابت و ظرفیت سازی شرکت های عضو است، اضافه نمود: براساس قانون سنگاپور، این فدراسیون دارای شورایی متشکل از 20 تا 26 نفر نماینده دولت بوده که بر فعالیت های فدراسیون نظارت می نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار از ظرفیت استان اصفهان در بخش گردشگری اطلاع داد و با دعوت از فدراسیون تجارت سنگاپور برای اعزام هیئت تجاری - مالی به ایران و حضور در اتاق بازرگانی اصفهان بیان نمود: با پیگیری های اتاق بازرگانی اصفهان، نخستین شرکت سنگاپوری در ایران و در اصفهان به ثبت رسیده که این امر می تواند شروعی در زمینه گسترش ارتباطات متقابل باشد.

خسرو کسائیان با اشاره به قانون اتاق بازرگانی ایران و صندلی اتاق های بازرگانی در ایران توضیح داد: اتاق بازرگانی نماینده و مجلس بخش خصوصی بوده که به عنوان مشاور 3 قوه فعالیت می نماید.

وی با اشاره به ظرفیت های مالی استان اصفهان گفت: اتاق بازرگانی اصفهان یکی از بزرگترین تشکل های بخش خصوصی ایران بوده که توانسته در بعد ملی و بین المللی موفقیت های چشمگیری کسب کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به زمینه های مختلف همکاری با سنگاپورگفت: اتاق بازرگانی اصفهان برای توسعه همکاری های متقابل به ویژه در بخش سرمایه گذاری و گردشگری با کشور سنگاپور آمادگی دارد.

هیئت تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان مالی استان اصفهان در سفر 4 روزه به سنگاپور، فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بین اصفهان و سنگاپور را آنالیز کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 640

به "ارتباط تجاری بین ایران و سنگاپور افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط تجاری بین ایران و سنگاپور افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید